Lujza 2024. március 2.
logo

Már járható a Ferdinánd híd

G. K.226MTI
1999.11.11. 23:00

Bár a munkálatokkal még nem végeztek teljesen, mégis átadták a forgalomnak tegnap délelőtt a fővárosi Ferdinánd hidat. A felújításból egyebek mellett hátravan még az alsó hídszerkezet korrózióvédelme, illetve elmaradtak az aszfaltozási munkálatokkal is. A hatósági ellenőrzés azonban megállapította, hogy a híd megfelel a szigorú műszaki előírásoknak. A hídon megszűnt a tizenkét tonnás súlykorlátozás, ugyanis a felújítás egyik célja éppen a teherbíró képesség növelése volt. Mint ismeretes, a városvezetés eredetileg úgy tervezte: a Ferdinánd hidat jövőre újítják fel. Az 1940-es években épült hidat eddig egyszer újították fel, 1982-ben. A jövő évi felújításra 400 millió forintot szántak, ám a tervek között nem szerepelt a teherbíró képesség növelése. A beruházást egyébként a közeli Westend City Center építtetőjének kérésére, az üzletközpont környékén várhatóan megnövekedő forgalom miatt hozták előre. A bevásárlóközpont beruházói a tervezéssel együtt minden, a felújítással kapcsolatos munkálatot átvállaltak, ám az összességében 1,1 milliárd forintos költség közel felét – 507 millió forintot – a fővárosi önkormányzat fizeti majd ki utólag. A fővárosi ellenzéki pártok korábban a magas költségek miatt tiltakoztak. Szerintük ugyanis a felújítást olcsóbban is el lehetett volna végezni, ráadásul a teherbíró képesség növelésére éppen a bevásárlóközpont miatt volt szükség. u Ma reggel nyitja meg kapuit a nagyközönség számára az alig több mint egy esztendő alatt elkészült Westend City Center. A bevásárlóközpont felépítése összessen 350 millió dollárba került, ebből 130 milliót egy négy bankból álló konzorcium fedezett, 15 milliót pedig az üzlethelyiségek bérlői fektettek be. Az építkezésen egy esztendő alatt 25 ezer munkás dolgozott, az átadás előtti napokban egyszerre hatezer alkalmazottat foglalkoztattak. A több mint négyszáz üzlethelyiségnek mindössze tíz százaléka nem fogad vásárlókat ma reggeltől. A bevásárlóközpont beruházói elmondták: csak a külföldi partnerek maradnak ki az első hetek forgalmából. Ők ugyanis nem hitték el, hogy az épület elkészül a meghirdetett határidőre. A beruházók úgy tervezik: a közeljövőben gyorsvasutat építenek Ferihegy és a Nyugati pályaudvar között, amennyiben a Mávnak erre igénye van.

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.