A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMagyarország
09:00Sportlövészet10m légpuska
HUNMagyarország
11:00KézilabdaMagyarország-Egyiptom
HUNEszter Muhari
11:15VívásJunyao Tang-Eszter Muhari
HUNMagyarország
12:20ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNMagyarország
12:26ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNSzatmári András
13:20VívásBolade Apithy-Andras Szatmari
HUNSzilágyi Áron
13:45VívásFares Arfa-Aron Szilagyi
HUNGémesi Csanád
13:45VívásCsanad Gemesi-Eli Dershwitz
NyílNyíl

Nem sztrájkoltak a légiirányítók

Györe P. Balázs
1999. 11. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A korábbi hírekkel ellentétben nem sztrájkoltak a légiforgalmi irányítók a múlt héten. Metes György, a Légiforgalmi Irányítók Független Szakszervezetének elnöke lapunknak elmondta: valóban folytatnak érdekegyeztető tárgyalásokat a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatósággal (LRI), azonban munkabeszüntetésre nem került sor.A légiforgalmi irányítók nem tartják felhasználóbarátnak az új, Eurocat 2000 irányítórendszert, mert az számos műszaki hiányossággal bír. A szakszervezet ezért úgy döntött, hogy amíg a berendezés paraméterein nem változtatnak, valamint a munkaügyi problémákat nem rendezik, addig nem veszik át az új irányítóközpontot. A központ átadásával a Gellért-hegyi és a Ferihegy 1-es terminálján lévő irányító-központ új épületbe költözne, azonban ennek mérete és felszereltsége már most elégtelennek bizonyul a feladatok ellátására. A beruházás még 1992-ben indult azzal a céllal, hogy 1997 novemberére Mathias néven egy új, korszerű irányítórendszert hozzanak létre. Mivel ezt a pályázók a határidőig nem tudták megvalósítani, kénytelenek voltak egy alacsonyabb szolgáltatást nyújtó, Eurocat 2000 elnevezésű rendszert létrehozni, amely számos műszaki problémával és hiányossággal bír. Ennek az átvételét késleltetik most a légiforgalmi irányítók, mivel a komoly beruházás ellenére a készülék nem könnyíti meg munkájukat, sőt a nem tökéletes automatizálás nagyobb figyelmet követel. A szakszervezet a tárgyalásokon amiatt is szót emelt, hogy ők az európai légi közlekedés biztonságával foglalkozó belgiumi szervezettől, az Eurocontroltól az LRI-hez átutalt fizetésüknek csak töredékét kapják meg (érdekességképpen: a bukaresti légiforgalmi irányító 280 ezer forintnak megfelelő lejt kap kézhez, míg magyar kollegája 160-170 ezer forintot kap). A brüsszeli cég által honorált légiforgalmi főosztály dolgozóit – Metes György véleménye szerint – a vezetőség szembe akarta állítani a többi alkalmazottal, amikor azt nyilatkozta, hogy ha ők megkapják a húszszázalékos béremelést, akkor a többi főosztály fizetésemelése jövőre elmarad. A két fél álláspontja egyre közeledik egymáshoz, amit az is jelez, hogy a szakszervezet által kifogásolt légiforgalmi főosztály vezetőjét már eltávolították posztjából. A végleges megállapodás várhatóan a héten megszületik, így az Eurocat már 2000. november 19-én elkezdheti a próbaüzemelést, míg a hivatalos átadásra november 30-án kerülne sor Ferihegyen.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.