A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMagyarország
09:00Sportlövészet10m légpuska
HUNMagyarország
11:00KézilabdaMagyarország-Egyiptom
HUNEszter Muhari
11:15VívásJunyao Tang-Eszter Muhari
HUNMagyarország
12:20ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNMagyarország
12:26ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNSzatmári András
13:20VívásBolade Apithy-Andras Szatmari
HUNSzilágyi Áron
13:45VívásFares Arfa-Aron Szilagyi
HUNGémesi Csanád
13:45VívásCsanad Gemesi-Eli Dershwitz
NyílNyíl

Nemet mond a KHVM

PGI226MTI
1999. 11. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A MÁV Rt. csak a tulajdonos, vagyis a közlekedési tárca beleegyezésével törölhet járatokat – jelentette ki Katona Kálmán közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter tegnap, arra reagálva, hogy a MÁV Rt. december 19-től 168 járat megszüntetését tervezi. A miniszter egyetért azzal, hogy a vasúttársaság mindent igyekszik elkövetni azért, hogy gazdálkodását racionálisabbá tegye, ám csak olyan takarékossági intézkedéseket lehet tenni, amelyekkel az utazóközönségnek nem okoznak sérelmet – hangoztatta Katona Kálmán. A közlekedési tárca november 8-án megkapta a MÁV Rt. járatmegszüntetésre vonatkozó kérelmét, ám ezt – a járattörlés nem megfelelő indoklása miatt – a minisztérium nem hagyta jóvá. A társaságnak november 26-ig van lehetősége kiegészíteni a kérelmet. Ha ez nem történik meg, úgy a MÁV december 19-től nem törölheti a menetrendből az alacsony kihasználtságú járatait – mondta el a miniszter. A MÁV Rt. állásfoglalása szerint egyelőre csak előzetes lista van arról, hogy mely járatokat érinthetik az intézkedések. A vasúttársaság az egyeztetéseket követően terjeszti elő végleges javaslatát a miniszté- riumnak. A MÁV Rt. sajtóirodájának tájékoztatása szerint az egyeztetés legalább másfél hónapot vesz igénybe, ennek megfelelően a járatmegszüntetések időpontja nem ismert. A járatmegszüntetések előtt a Volán vállalatokkal egyeztetnek, mivel a vonatokat kizárólag autóbuszokkal tudnák pótolni, és további nehézséget jelent, hogy a vasúti és az autóbusz-tarifák árai különbözők. A belföldi vasúti forgalomban ünnep- és munkanaptól függően 2700–2900 személyszállító vonat közlekedik, 100-120 szerelvénnyel több, mint az előző évi menetrend szerint. Az idei menetrendváltozáskor a MÁV több helyen sűrítette a járatokat, ugyanakkor az év közben végzett felmérések azt is kimutatták, hogy egyes vonalakon és napszakokban – általában a 30 kilométernél nem hosszabb szakaszokon – tíz, legfeljebb harminc utas közlekedik egy szerelvényen. A MÁV bevételei a járatsűrítés ellenére is csökkentek az utóbbi időben, ezért a társaság a korlátozott pénzügyi lehetőségei miatt egyes szerelvények leállítása mellett döntött. A MÁV Rt. ezzel együtt hangsúlyozza: a tervezett intézkedések következtében egyetlen szakaszon sem fogják szüneteltetni a vasúti forgalmat – így munkahelyek sem szűnnek meg –, kizárólag a járatok ritkításáról van szó. Bán Tamás, a KHVM közigazgatási államtitkára lapunk kérdésére elmondta: a vasúttársaság tervei szerint a közeljövőben a gyér forgalmú járatok megszüntetésével párhuzamosan 2000–2001-től újakat is forgalomba állítanak. Ettől az időponttól a MÁV tizenhat új Inter City járatot indít, a sebesvonatok számát 100-ről 122-re, az elővárosi járatok számát pedig 430-ról 441-re emeli.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.