Lapunk információja szerint Somogyi-Tóth Gábor lesz a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) augusztus elején kinevezett és ma távozó igazgatója, Kovács Péter utóda. Kovács leváltását az LRI-nél kialakult követhetetlen helyzet indokolta.Mint már több ízben beszámoltunk róla, a légiforgalmi irányítók mindaddig nem veszik át az irányítóközpontnak helyet adó új épületet és az Eurocat 2000 névre hallgató irányítási rendszert, míg az ezekben jelentkező komoly hiányosságokat nem orvosolják. A Légiforgalmi Irányítók Független Szakszervezete (LIFSZ) folyamatosan tárgyalt Vitézy Andrással, az LRI stratégiai tanácsadójával, akivel a múlt hét végén meg is állapodtak, azonban ezt Kovács különféle okokra hivatkozva nem fogadta el. A LIFSZ követelései ellenére Fülöp János, a légiforgalmi főosztály vezetője is a helyén maradt, azonban jelenleg betegállományban van. A helyzet az elmúlt napokban tovább bonyolódott, hiszen a cégvezetés mellett a Molnár Mátyás elnöksége alatt működő LRI Dolgozók Szakszervezete is elutasította az irányítók követeléseit. Metes György, a LIFSZ elnöke szerint nem meglepő Molnár állásfoglalása, hiszen az igazgatótól a szakszervezeti elnökök közül csak ő kapott szolgálati gépjárművet, korszerűen felszerelt irodát, valamint ő az egyetlen, aki minden olyan egyéb szolgáltatást, kedvezményt is megkap a reptéren, amit a másik kettő szakszervezet nem. Az LRI Dolgozók Szakszervezete sztrájkot helyezett kilátásba a cégvezetéshez eljuttatott levelében, amely szerint a légiforgalmi irányítókkal történő megegyezés esetén szabotálni fogják a hóeltakarítást, a hőenergia- és villamosenergia-ellátást. Metes úgy fogalmaz: Molnár Mátyásék ezzel szeretnék elérni, hogy a bérarányok az igazgatóságon belül már ne „torzuljanak” tovább. A LIFSZ bérkövetelése szerinte azonban nem érinti a dolgozók jövő évi fizetésemelését, hiszen az irányítók az Eurocontrol által átutalt összegből kapják jövedelmüket. Metes feltételezései szerint azért kapnak kevesebb bért, mint külföldi munkatársaik, mert a munkáltató az átutalt öszszegből nemcsak a légiforgalmi irányítókat, hanem a más területen dolgozókat is fizeti. A LIFSZ elnöke úgy véli: Molnár ezért fél attól, hogy az általuk kért fizetésemeléssel a dolgozók kevesebb pénzt kapnának a nem is nekik járó Eurocontrol átutalásából. Molnár Mátyás, igaz sikerült telefonon elérnünk, nem kívánt reagálni Metes György állításaira. Kovács Péter azért nem fogadta el a Vitézy Andrással kötött megállapodást, mert szerinte a stratégiai tanácsadónak nemcsak a LIFSZ-szel, hanem a másik kettő szakszervezettel is meg kellett volna egyeznie – nyilatkozta lapunknak Metes György. Az átvétel halasztásával szerinte lehetőség nyílt az Eurocat 2000 rendszer műszaki hiányosságainak pótlására és az új irányítóközpont épületeinek már most jelentkező problémáinak helyreállítására. A légiforgalmi irányítók továbbra is a régi rendszerrel dolgoznak, és a jelenlegi helyzet alapján az Eurocat 2000 elnevezésű irányítórendszert már csak 2000-ben adják át.

Szívszorító, ahogy a szegedi sztársebész az utcán segít a rászorulóknak