Nincs megegyezés az LRI-nél

Györe Balázs
1999. 11. 23. 23:00
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lapunk információja szerint Somogyi-Tóth Gábor lesz a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) augusztus elején kinevezett és ma távozó igazgatója, Kovács Péter utóda. Kovács leváltását az LRI-nél kialakult követhetetlen helyzet indokolta.Mint már több ízben beszámoltunk róla, a légiforgalmi irányítók mindaddig nem veszik át az irányítóközpontnak helyet adó új épületet és az Eurocat 2000 névre hallgató irányítási rendszert, míg az ezekben jelentkező komoly hiányosságokat nem orvosolják. A Légiforgalmi Irányítók Független Szakszervezete (LIFSZ) folyamatosan tárgyalt Vitézy Andrással, az LRI stratégiai tanácsadójával, akivel a múlt hét végén meg is állapodtak, azonban ezt Kovács különféle okokra hivatkozva nem fogadta el. A LIFSZ követelései ellenére Fülöp János, a légiforgalmi főosztály vezetője is a helyén maradt, azonban jelenleg betegállományban van. A helyzet az elmúlt napokban tovább bonyolódott, hiszen a cégvezetés mellett a Molnár Mátyás elnöksége alatt működő LRI Dolgozók Szakszervezete is elutasította az irányítók követeléseit. Metes György, a LIFSZ elnöke szerint nem meglepő Molnár állásfoglalása, hiszen az igazgatótól a szakszervezeti elnökök közül csak ő kapott szolgálati gépjárművet, korszerűen felszerelt irodát, valamint ő az egyetlen, aki minden olyan egyéb szolgáltatást, kedvezményt is megkap a reptéren, amit a másik kettő szakszervezet nem. Az LRI Dolgozók Szakszervezete sztrájkot helyezett kilátásba a cégvezetéshez eljuttatott levelében, amely szerint a légiforgalmi irányítókkal történő megegyezés esetén szabotálni fogják a hóeltakarítást, a hőenergia- és villamosenergia-ellátást. Metes úgy fogalmaz: Molnár Mátyásék ezzel szeretnék elérni, hogy a bérarányok az igazgatóságon belül már ne „torzuljanak” tovább. A LIFSZ bérkövetelése szerinte azonban nem érinti a dolgozók jövő évi fizetésemelését, hiszen az irányítók az Eurocontrol által átutalt összegből kapják jövedelmüket. Metes feltételezései szerint azért kapnak kevesebb bért, mint külföldi munkatársaik, mert a munkáltató az átutalt öszszegből nemcsak a légiforgalmi irányítókat, hanem a más területen dolgozókat is fizeti. A LIFSZ elnöke úgy véli: Molnár ezért fél attól, hogy az általuk kért fizetésemeléssel a dolgozók kevesebb pénzt kapnának a nem is nekik járó Eurocontrol átutalásából. Molnár Mátyás, igaz sikerült telefonon elérnünk, nem kívánt reagálni Metes György állításaira. Kovács Péter azért nem fogadta el a Vitézy Andrással kötött megállapodást, mert szerinte a stratégiai tanácsadónak nemcsak a LIFSZ-szel, hanem a másik kettő szakszervezettel is meg kellett volna egyeznie – nyilatkozta lapunknak Metes György. Az átvétel halasztásával szerinte lehetőség nyílt az Eurocat 2000 rendszer műszaki hiányosságainak pótlására és az új irányítóközpont épületeinek már most jelentkező problémáinak helyreállítására. A légiforgalmi irányítók továbbra is a régi rendszerrel dolgoznak, és a jelenlegi helyzet alapján az Eurocat 2000 elnevezésű irányítórendszert már csak 2000-ben adják át.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.