A hét végén – nem sok eredménnyel – folytatódtak a MÁV Rt. és a reprezentatív vasutas-szakszervezetek közötti tárgyalások. Szombat délelőtt bombariadó volt a társaság székházában, illetve több vidéki szolgálati helyen, robbanószerkezetet azonban nem találtak a tűzszerészek. A MÁV tájékoztatása szerint a hét végén is megőrizte arányát a munkát felvevők száma, így a vasutasok nyolcvan százaléka dolgozott. Szombat hajnalban tűz ütött ki a MÁV budapesti igazgatóságán, melynek következtében két ember meghalt, hárman megsérültek.Kukely Márton, a MÁV Rt. vezérigazgatója szombaton az immár Magyarország leghosszabb vasutassztrájkjának beszüntetésére és a tárgyalások folytatására tett javaslatot. – Ha a munkabeszüntetés folytatódik, esély sem marad arra, hogy a reform végbemenjen, s azok jövedelme is lényegesen csökken, akik nem sztrájkolnak. Ha áll a vasút, munkahelyek ezrei számolódnak fel. Miután a szakszervezetek vezetői megerősítették, hogy tagságuk támogatja a sztrájkot, a szombati tárgyalásokon – amelyet bombariadó miatt félórás szünet szakított meg, hasonló incidens történt Szegeden és Kecskeméten is – továbbra is három vitatott pont maradt a felek között: a kollektív szerződés egyes rendelkezései, az idei bérfejlesztés mértéke és egy hároméves keretmegállapodás megkötése. Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének (MOSZ) alelnöke szerint a foglalkoztatási kérdések hamarosan lezárhatók lesznek, azonban a többi vitás kérdésben nincs közeledés.Az országban szombat délután is az elégséges szolgáltatásnak megfelelően közlekedtek a vasutassztrájk alatt a vonatok. A MÁV adatai szerint továbbra is 80-90 százalékos a munkát felvevők aránya, egyre több köztük a mozdonyvezető. A dél-dunántúli vasutak igazgatósága azt szorgalmazta, hogy az operatív bizottság a péntekihez hasonlóan – ekkor több távolsági személyvonatot indítottak, illetve hat szerelvénnyel erősítették meg a budapesti elővárosi forgalmat – vasárnap is engedélyezze a megszabottnál több személyvonat közlekedését. Ennek értelmében nyolc mentesítő járat segítené a diákok és a munkába indulók utazását.A nagyobb távolságon közlekedő szerelvények indításáhoza szakszervezetek végül is hozzájárultak.Vasárnap Kukely Márton egy, a következő három évben az inflációt évente ellentételező és a GDP-növekedést figyelembe vevő ajánlatot terjesztett elő. A Vasutasok Szakszervezete (VSZ) szerint azonban a MÁV Rt. vezetése a megállapodások megkötése helyett minden erejét arra összpontosítja, hogy a sztrájkoló vasutasokat munkába állítsa, nemritkán „burkolt fenyegetésekkel”. A VSZ úgy értékelte: az eddig lefolytatott tárgyalásokon a MÁV menedzsmentje továbbra is kitartóan ragaszkodik a kollektív szerződésben rögzített munkavállalói jogok egyoldalú csökkentéséhez, a foglalkoztatáspolitikában a munkáltatói diktátumok elfogadásához.
Öles léptekkel készül a háborúra Berlin















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!