Crossair-baleset – még mindig kutatnak

MTI
2001. 11. 25. 17:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A zürichi repülőgép-baleset nyomán vasárnap az esti órákban még mindig 14 eltűnt személyt kerestek: az áldozatok között van Melanie Thornton amerikai pop-énekesnő és több ismert izraeli személyiség. A túlélők közül ketten súlyos égési sérüléseik miatt kritikus állapotban vannak, háromnak az állapota stabil, négyen a körülményekhez képest jól vannak, közülük kettőt hazaengedtek a kórházból.

A halálos áldozatok száma vélhetően 24: ők azok, akik a gép összeroncsolódott középső részén foglaltak helyet. Valószínűleg azért keresnek még 14 személyt az áldozatok közül, mert vagy megégtek, vagy a roncsok alá kerültek. A lapos szögben földet érő gép orra és farrésze alig sérült meg, itt ülhettek a túlélők, akik között ott van a személyzet két tagja is.

Az áldozatok hozzátartozóinak Berlinben – ahonnan a gép indult – és Zürichben pszichológusok nyújtanak segítséget. Az Amerikában élő Melanie Thornton, akinek egyik ismert slágere a „Love How You Love Me”, immár bizonyosan a gépen volt, ezt megerősítette X-cell Records nevű lemezcégének tulajdonosa. Thornton a hétfőn boltokba kerülő lemezét mutatta be Lipcsében.

Az izraeli személyiségek között van Jeruzsálem egyik helyettes polgármestere, valamint két ismert orvosprofesszor – az utóbbiak egy berlini konferencién vettek részt. Az RJ-100 Avro Jumbolino típusú repülőgép, amely a Bae Systems – azelőtt British Aerospace – gyártmánya, s 1996- óta volt üzemben, szombaton késő este zuhant le a zürichi repülőtérre való leszállás közben, Winterthur közelében egy lejtős-erdős részen.

A gépnek a zürichi repülőtér 28-as leszállópályáján kellett volna földet érni, de ez nehéznek számít, mert a pilóták nem kapnak annyi műszaki segítséget a leszálláshoz, mint másutt. Így egyebek között a földről csak azt jelzik nekik, ha oldalra eltérnek a megadott iránytól, de a magasságban mutatkozó esetleges eltérést saját műszereikkel kell nyomon követniük. Ez a repülés megkövetel bizonyos látási viszonyokat, s egy svájci szakértő rámutatott, hogy a baleset idején havas zápor volt a környéken, s lehet, hogy ez rontotta a látási viszonyokat. A repülőtér ugyan 30 percenként frissíti a meteorológiai adatokat, de a kis kiterjedésű záporokat nem feltétlenül észlelik – mondta az illető.

Más szakértők úgy vélték, hogy vagy a pilóta követett el hibát, vagy műszaki hiba okozta azt, hogy a gép túl alacsonyan közelített a repülőtérhez: a lezuhanás helyén még 300 méter magasban kellett volna lennie. Az illetékes hatóságok és a Crossair légitársaság képviselői egyelőre nem kívántak találgatásokba bocsátkozni a baleset okairól.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.