A mostani tél először december 27-én szilárdította meg a tó vizét, majd egy néhány napos évvégi enyhülés után ismét beállt a jég a tavon. 1996-ban csak március 28-án engedett szorításából a jég, s várhatóan idén sem következik be előbb az összefüggő jégpáncél felolvadása.
A Balatoni Hajózási Rt.-nek eddig tízmillió forint bevételkiesést okozott, hogy a kompok még nem futhattak ki, ám a hajósok bíznak benne, talán már kedden elindulhat az első hajó a szántódi révből. Kapócs Ferenc, a hajóstársaság kereskedelmi és forgalmi igazgatója lapunknak elmondta: vasárnap és hétfőn Szántódnál próbaüzemet tart a Kossuth komp. Víz alatt járatják a hatalmas szállítójármű motorját, s remélik, kedden már kifuthat az idei első hajó a szántódi kikötőből.
Bartha Imre meteorológus ez utóbbival kapcsolatban óvatosságra int. Kockázatos a hajójárat indítása, mert mint elmondta: az északi part egy-két kikötőjében, így például Tihanynál ugyan már olvad a jég, de például a siófoki obszervatórium előtt tegnap még 30 centi vastag volt a jégpáncél.
Ami biztos: a hétvégi autósok, akik a tó déli partja felől az északira tartanak, még nem spórolhatják meg az M7-es brosos sztrádadíját, mert más módon nem kerülhetik meg a tó keleti medencéjét. Ha kedden megindul a kompjárat Szántód és Tihany között, azt a Balatoni Hajózási Rt. a médiumok útján közzéteszi – tudtuk meg Kapócs Ferenc kereskedelmi, forgalmi igazgatótól.
Gázolt a vonat Székesfehérvár és Dinnyés között