időjárás 7°C Barbara , Borbála 2022. december 4.
logo

Felfutóban a cseh híváskezelő központok

MNO
2003.07.14. 05:40

Akár hétezer új munkahelyet is teremthet a híváskezelő telefonközpontok számának növekedése Csehországban – állítja a Lidové Noviny. A helyi lap beszámolója szerint jelenleg mintegy 300 ilyen központ működik, országszerte 8100 telefonos kezelőt alkalmazva, számuk azonban 2007-re 500-ra emelkedhet.

Szakértői várakozások szerint a 10–30 dolgozót foglalkoztató kisebb központok száma évente átlagosan 15 százalékkal nőhet. A különböző cégek ügyfélszolgálati hívásait fogadó dolgozók általában közép-, ritkábban felsőfokú végzettségűek. Mivel távközlési szempontból szinte teljesen mindegy, hogy a központokat a nagy cégek hova helyezik, a fejlődés segítheti a magasabb munkanélküliséggel küzdő térségek felzárkózását. Az érvényben lévő cseh szabályozás szerint egy-egy ilyen központot létrehozó társaság akár 80 ezer korona kedvezményben is részesülhet minden új munkahely után.

A híváskezelő egységeit bővítő vállalatok sorába nemrég a Ceská pojistovna biztosítóvállalat lépett, mely kétezer új munkahelyet létesített. Igaz, a cég kizárólag Prágát és Brnót, vagyis az ország legfejlettebb városait választotta ki, mert közlése szerint megfelelően képzett munkaerőt a kellő számban biztosan csak itt lehetett találni. (Világgazdaság)

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.