Szakértői várakozások szerint a 10–30 dolgozót foglalkoztató kisebb központok száma évente átlagosan 15 százalékkal nőhet. A különböző cégek ügyfélszolgálati hívásait fogadó dolgozók általában közép-, ritkábban felsőfokú végzettségűek. Mivel távközlési szempontból szinte teljesen mindegy, hogy a központokat a nagy cégek hova helyezik, a fejlődés segítheti a magasabb munkanélküliséggel küzdő térségek felzárkózását. Az érvényben lévő cseh szabályozás szerint egy-egy ilyen központot létrehozó társaság akár 80 ezer korona kedvezményben is részesülhet minden új munkahely után.
A híváskezelő egységeit bővítő vállalatok sorába nemrég a Ceská pojistovna biztosítóvállalat lépett, mely kétezer új munkahelyet létesített. Igaz, a cég kizárólag Prágát és Brnót, vagyis az ország legfejlettebb városait választotta ki, mert közlése szerint megfelelően képzett munkaerőt a kellő számban biztosan csak itt lehetett találni. (Világgazdaság)
Orbán Viktor: Miért lenne más választási eredmény 2026-ban, mint 2022-ben volt? – Pikk Bayerrel és Ambrózyval
