Felfutóban a cseh híváskezelő központok

Akár hétezer új munkahelyet is teremthet a híváskezelő telefonközpontok számának növekedése Csehországban – állítja a Lidové Noviny. A helyi lap beszámolója szerint jelenleg mintegy 300 ilyen központ működik, országszerte 8100 telefonos kezelőt alkalmazva, számuk azonban 2007-re 500-ra emelkedhet.

MNO
2003. 07. 14. 5:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szakértői várakozások szerint a 10–30 dolgozót foglalkoztató kisebb központok száma évente átlagosan 15 százalékkal nőhet. A különböző cégek ügyfélszolgálati hívásait fogadó dolgozók általában közép-, ritkábban felsőfokú végzettségűek. Mivel távközlési szempontból szinte teljesen mindegy, hogy a központokat a nagy cégek hova helyezik, a fejlődés segítheti a magasabb munkanélküliséggel küzdő térségek felzárkózását. Az érvényben lévő cseh szabályozás szerint egy-egy ilyen központot létrehozó társaság akár 80 ezer korona kedvezményben is részesülhet minden új munkahely után.

A híváskezelő egységeit bővítő vállalatok sorába nemrég a Ceská pojistovna biztosítóvállalat lépett, mely kétezer új munkahelyet létesített. Igaz, a cég kizárólag Prágát és Brnót, vagyis az ország legfejlettebb városait választotta ki, mert közlése szerint megfelelően képzett munkaerőt a kellő számban biztosan csak itt lehetett találni. (Világgazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.