Ha karácsony, akkor szaloncukor

Furcsa, de a karácsony közeledtével csendesedik a szaloncukor-őrület, a vásárlások nagy része ugyanis december elejére esik. Ezért viszont a gyártóknak (és a forgalmazóknak) az utolsó időszakra még jobban kell összpontosítaniuk. Szaloncukorból egy család átlagosan 2,5 kilót vásárol, általában zseléset, mert még mindig ez a legkedveltebb íz.

Magyar Nemzet
2003. 12. 16. 14:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Most, az ünnepek előtt ismét itt az egyik legismertebb és talán legkedveltebb szezonáru, a szaloncukor. Az is igaz viszont – mint Halászné Boldizsár Ilonától, a Stollwerck termékmenedzserétől megtudtuk –, hogy a karácsonyi szezon egyre rövidebb időszakra koncentrálódik. A vásárlások zöme december elejétől a hónap második feléig tart. Közvetlenül karácsony előtt már csak a vásárlók igen kis hányada vesz szaloncukrot.

A hipermarketek jelentősége a szaloncukorpiacon is – hasonlóan a napi árukhoz – egyre dominánsabb. A karácsonyi szezonáruk majdnem ötven százalékát hipermarketekben értékesítik – mondta Halászné. Ez annak is köszönhető, hogy a vásárlók nagyon széles választékkal találkozhatnak, az ízlésüknek, pénztárcájuknak legjobban megfelelő termékek közül választhatnak. A szaloncukorpiacon továbbra is domináns szerep jut a tasakos áruknak. Legnépszerűbbek a 400 és 500 grammos kiszerelések. Átlagosan 2,5 kilogrammnyi szaloncukrot vásároltak a megkérdezett családok, és több mint 2000 forintot költöttek az előző szezonban szaloncukorra – ismertette a szakember. Hozzátette: az ízek tekintetében a tradicionális zselés szaloncukor abszolút vezető pozíciója megkérdőjelezhetetlen. Ezt követik a saját tapasztalataik szerint a családi vegyes ízesítésű, a kókuszos, vajkaramellás, marcipános, gesztenyés és földimogyorós ízesítésű szaloncukrok. A gyerekeknek is két újdonsággal szolgálnak, a Kölyök Tibi tejkrémes-tejcsokoládés és a Kölyök Tibi gumicukros szaloncukorral.

A cég eredményeiről Halászné elmondta: a Stollwerck a múlt évben is növekedést ért el a karácsonyi szezonárupiacon mind menynyiségben, mind értékben, ráadásul az élelmiszerpiac növekedését meghaladó mértékben.

A Tesco hipermarketek eladási mutatói szerint már november elején megkezdődött a „folyamatos előkóstolgatás időszaka”, amelynek során sok vásárló kipróbálja, milyen édességet vásároljon majd az ünnepekre. Az áruházlánc kínálta 54-féle szaloncukorból, amelyek között még diabetikusoknak előállított termék is található, már több mint 200 tonna fogyott. A Tesco tapasztalatai szerint a vásárlók kedvence a zselés szaloncukor: a már értékesített szaloncukrok 70 százaléka ebből a fajtából származik.

(Nagy Ottó)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.