Most, az ünnepek előtt ismét itt az egyik legismertebb és talán legkedveltebb szezonáru, a szaloncukor. Az is igaz viszont – mint Halászné Boldizsár Ilonától, a Stollwerck termékmenedzserétől megtudtuk –, hogy a karácsonyi szezon egyre rövidebb időszakra koncentrálódik. A vásárlások zöme december elejétől a hónap második feléig tart. Közvetlenül karácsony előtt már csak a vásárlók igen kis hányada vesz szaloncukrot.
A hipermarketek jelentősége a szaloncukorpiacon is – hasonlóan a napi árukhoz – egyre dominánsabb. A karácsonyi szezonáruk majdnem ötven százalékát hipermarketekben értékesítik – mondta Halászné. Ez annak is köszönhető, hogy a vásárlók nagyon széles választékkal találkozhatnak, az ízlésüknek, pénztárcájuknak legjobban megfelelő termékek közül választhatnak. A szaloncukorpiacon továbbra is domináns szerep jut a tasakos áruknak. Legnépszerűbbek a 400 és 500 grammos kiszerelések. Átlagosan 2,5 kilogrammnyi szaloncukrot vásároltak a megkérdezett családok, és több mint 2000 forintot költöttek az előző szezonban szaloncukorra – ismertette a szakember. Hozzátette: az ízek tekintetében a tradicionális zselés szaloncukor abszolút vezető pozíciója megkérdőjelezhetetlen. Ezt követik a saját tapasztalataik szerint a családi vegyes ízesítésű, a kókuszos, vajkaramellás, marcipános, gesztenyés és földimogyorós ízesítésű szaloncukrok. A gyerekeknek is két újdonsággal szolgálnak, a Kölyök Tibi tejkrémes-tejcsokoládés és a Kölyök Tibi gumicukros szaloncukorral.
A cég eredményeiről Halászné elmondta: a Stollwerck a múlt évben is növekedést ért el a karácsonyi szezonárupiacon mind menynyiségben, mind értékben, ráadásul az élelmiszerpiac növekedését meghaladó mértékben.
A Tesco hipermarketek eladási mutatói szerint már november elején megkezdődött a „folyamatos előkóstolgatás időszaka”, amelynek során sok vásárló kipróbálja, milyen édességet vásároljon majd az ünnepekre. Az áruházlánc kínálta 54-féle szaloncukorból, amelyek között még diabetikusoknak előállított termék is található, már több mint 200 tonna fogyott. A Tesco tapasztalatai szerint a vásárlók kedvence a zselés szaloncukor: a már értékesített szaloncukrok 70 százaléka ebből a fajtából származik.
(Nagy Ottó)

Így gyalázta és fenyegette a Magyar Péter-közeli "slepp" a sztárénekesnőt