A Nielsen SoundScan adatai szerint a CD értékesítések, amely a teljes zenei piac 96 százalékát teszik ki 2,1 százalékkal csökkentek a 2003-as esztendőben. A tavalyi visszaesés ellenére optimizmusra ad okot, hogy 2002-ben még 10 százalék feletti csökkenést mértek a piacon. A kiadók ennél pozitívabban értékelik azt a tényt, hogy az utolsó negyedévben 2002-höz képest 5,6 százalékkal több lemez kelt el.
A piacon így 635,8 millió hanghordozó talált gazdára. A legkelendőbb albummal a rapp új fenegyereke „50 cent” büszkélkedhet. Jelentős sikert ért el mellette Norah Jones jazz énekesnő, és a Linkin Park nevű rockbanda.
A tavalyi évben az internetes letöltések az albumok forgalmát továbbra is csökkentették. Mindez a szakemberek szerint már nem okoz a kiadóknak jelentős anyagi veszteséget, mivel mind nagyobb arányban fizetős szolgáltatásokról töltik le a zeneszámokat az emberek. A felmérések szerint ugyanakkor az árak csökkenése is hozzájárulhatott a vásárlói kedvhez, mivel a kiadók árrése 7 százalékkal lett alacsonyabb a 2003-as évben.
Sikeres évet zárt a kiadók videó és DVD forgalmazása. A VHS kazetták értékesítésénél 79 százalékos bővülést, míg a DVD-k esetében több, mint 100 százalékos növekedés volt megfigyelhető – számolt be a Nielsen SoundScan.
A piaci részesedéseket tekintve a Universal Music Group 28 százalékos részesedéssel bír. A pozíciója ugyanakkor valószínűleg nem lesz tartós, ha ugyanis létrejön a Sony és a BMG fúziója, akkor az új vállalat 29 százalékot mondhat magáénak. A nemrég gazdát cserélt Warner Music 16 százalékkal rendelkezik, míg az EMI piaci részesedése 10 százalék. (menedzsmentforum.hu)
Ők azok az orvosok, akik pénzért, titokban nemátalakító műtéteket végeztek Kiskunhalason