Folyik a harc az Aventis és a Sanofi között

Az Aventis és a Sanofi-Synthélabo vezetői egyaránt hirdetések és nyilatkozatok segítségével szeretnék meggyőzni a befektetőket saját álláspontjukról. Egyelőre mindkét fél rendkívül magabiztosnak látszik – írja a Tőzsdefórum.

MNO
2004. 02. 09. 13:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idő velünk van – nyilatkozta Igor Landau, az Aventis igazgatóságának elnöke a Journal du Dimanche (Vasárnapi Újság) című francia lapnak. Az Aventis pár hónapon belül újabb termékeket dob piacra, míg a Sanofi gyenge pontjai egyre szembeötlőbbek lesznek. Rövidesen forgalomba kerülő konkurensek veszélyeztetik a francia konszern több stratégiai fontosságú termékét is, a Total évvégére tervezett kivonulása pedig komoly érveszteséget fog jelenteni.

Még egyetlen befektetővel sem találkoztam, aki ne lenne meggyőződve koncepciónk helyességéről – jelentette ki a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitungnak Hanspeter Spek, a Sanofi igazgatóságának tagja. Szerinte az Aventis csütörtökön közzétett 2003. évi eredményei nem egészen tükrözik a realitást. Landau azon kérdésére, hogy hány ember állásába kerülne, ha a Sanofi átvenné az irányítást, csak annyit válaszolt, hogy a németországi kutatási egységet megtartják.

Egyelőre úgy tűnik, a mérkőzés döntetlenre áll, a befektetők még nem határoztak. Ahogy a Handelsblatt körkérdésére adott válaszokból kiderült, a legtöbben keveslik a Sanofi által kínált 59,50 eurós árat. A befektetési alapokat kezelő szakemberek többsége hajlana a részvények eladására, azonban 70-75 eurós árat tartanának reálisnak. Kérdés, hogy ennyit tud és akar-e fizetni a francia konszern, vagy ha nem, hajlandóak lesznek-e a részvényesek engedni valamennyit.

Tőzsdefórum

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.