Csak az év második felében juthatnak hozzá az önkormányzatok a tömegközlekedési normatíva összegéhez. A dokumentumokkal alátámasztott támogatási igényeket a helyhatóságoknak március közepéig kell eljuttatniuk a Magyar Államkincstár területi igazgatóságához. A normatíva odaítéléséről egy, a gazdasági és a Belügyminisztérium által létrehozott tárcaközi bizottság dönt.
Vajda Pál főpolgármester-helyettes a Magyar Nemzet kérdésére elmondta: a BKV-nak majdnem mindegy, hogy mikor kapja meg a tömegközlekedési normatíva hétmilliárd forintos összegét. Ez a pénz ugyanis a főváros hatmilliárd forintos támogatásával együtt sem elegendő a stabil működéshez. A múlt héten a közgyűlés tulajdonosi bizottsága 15 milliárd forintnyi hitel felvételét engedélyezte a közlekedési vállalatnak, ám Vajda szerint még ez sem lesz elég.
A főpolgármester-helyettes szerint már most biztos, hogy több milliárd forintnyi kölcsönre lesz szükség a most jóváhagyott hitelösszegen felül. A Magyar Nemzet úgy tudja: nem elképzelhetetlen a további 15 milliárd forintos kölcsönfelvétel sem. Ebből az összegből azonban a BKV még mindig nem tud fejleszteni, a pénz csak a működésre lesz elegendő.
Mint arról már a Magyar Nemzet beszámolt, a közlekedési vállalat tavalyról 16 milliárdos adósságot hozott át. Az idei hitelfelvétellel együtt a cég tartozásállománya 38 milliárd forint.
Gidró Kriszta
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
