Wübbenhorst szerint elsősorban nem a madridi terrortámadások okolhatók amiatt, hogy „egy rossz január és egy reménykeltő február után a március ismét visszaesést hozott”. Sokkal inkább rontja a fogyasztók hangulatát a szociális és egészségügyi reformok körüli bizonytalanság, valamint a változatlanul magas munkanélküliség. Az sem derítette fel a németeket, hogy az elmúlt hetekben rengeteg szó esett arról, hogy a nagyobb konszernek az új EU-tagállamokba telepítenék át üzemeiket. A GfK elnökét ennek ellenére meglepték a gyenge eredmények, ő arra számított, hogy a januári adócsökkentések lendületet adnak a gazdaságnak.
A legerősebb reménysugarat a hannoveri Cebit vásár jelentette, ami nagy mértékben megdobta a régóta gyengélkedő informatikai ágazat forgalmát. Wübbenhorst szerint igazi fellendülést a futball EB és az olimpia hozhatnak. A nyár nagy sporteseményei főképp a reklámhordozók és a szórakoztató elektronikai cikkek gyártói számára okozhatnak jelentős bevételtöbbletet. Különösen akkor, ha a német sportolók a várakozások feletti mennyiségben szállítják a gólokat és érmeket.
Gál Kinga: Brüsszelben el akarják törölni az egyhangúságot, ez önmagában lemondásra adna okot
