Használtautót az internetről

Miután csatlakozik Magyarország az Európai Unióhoz, az itteni kínálatot is nyomon fogják követni az interneten keresztül a használt autókat kereső nyugatiak – jelentette ki a Der Standard című újságnak Markus Auferbauer, a Car4you vezetője.

MNO
2004. 04. 26. 7:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ausztriában közel 55 ezer kocsit hirdetnek a világhálón keresztül, de ott a használt autók értékvesztése kisebb, mint nálunk. Horváth Zoltán, a Porsche Hungaria használtautó-üzletága, a Weltauto igazgatója elmondta, hogy Magyarországon ezek azért olcsóbbak, mert a márkakereskedők minél több új kocsit akarnak eladni, ezért viszonylag alacsony áron beszámítják a régieket. Az uniós szabályok szerint külföldi vásárlás esetén a magánszemélyeknek a vásárlás helyén kell kifizetniük az áfát, a cégeknek azonban a hazait, így inkább csak vállalkozásoknak éri majd meg a magyarországi használtkocsi-vásárlás, osztrák magánszemélyeknek nem. A magyar magánszemélynek viszont megéri nyugaton használt autót venni, mert az ottani alacsonyabb áfa révén akár több mint 10 százalékot is megtakaríthat.

Markus Auferbauer véleménye szerint a most csatlakozó országokban rohamos fejlődés várható az interneten keresztül történő használtautó-értékesítésben. Becslések szerint, most mindössze a használt kocsik öt százalékát választják ki ilyen módon, azonban ez a szám napról napra növekszik.

Ezzel kapcsolatban Horváth Zoltán elmondta, hogy Magyarországon ez az arány elérte a 30 százalékot. Idén januárban a Weltauto-honlap oldalletöltéseinek száma meghaladta a 200 ezret, márciusban ez már 220 ezerre ugrott. Ez a tavaly tavaszi megkeresések kétszerese. A csatlakozást követően azonban nem számít arra, hogy külföldről sokan kezdenék keresni a magyar használtautós weboldalakat, mivel egyiknek sincs idegen nyelvű változata. Ennek ellenére májusban a magyar Weltauto hirdetni kezdi honlapját a magyarországi idegen nyelvű újságokban.

A magyarországi internetes használtautó-piacok térnyerésével kapcsolatban kérdés, hogy a hazai vásárlók mennyire hajlanak az on-line piacterek látogatására. Nyilvánvaló, hogy az internethasználati szokások, és nem az autóvásárlási kedv a meghatározó, így valószínűleg a fiatalabb és a magasabb képzettségű fogyasztói csoportok körében lesz népszerű az internetes autóvásárlás.

Forrás: Világgazdaság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.