Werber, a nélkülözhetetlen

Tóbiás pártigazgató felajánlotta lemondását, de az elnökség szíves, szép szavakkal maradásra bírta. „Ne ugrálj, Józsi, maradj a fenekeden, igazgass csak, meg építkezzél tovább!” (Az építkezés ez esetben a pártépítésre vonatkozik.) Szóval a Tóbiás maradt, de mi lesz Ron Werberrel, akiről hallgatnak, akár a miniszterelnök mutogatásáról a kormányszóvivő.

2004. 06. 18. 6:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A mór megtette kötelességét, a mór mehet! – szokták mondogatni azok a mórok, akik a szociális ellátó rendszeren kívül kerülnek. Ám Ron Werber kampánymenedzser minden, csak nem mór, ezért pillanatnyilag további sorsáról semmi hír nincsen. Elhíresült tettestársa és kenyeres pajtása, Tóbiás pártigazgató felajánlotta lemondását, de az elnökség szíves, szép szavakkal maradásra bírta. „Ne ugrálj, Józsi, maradj a fenekeden, igazgass csak, meg építkezzél tovább!” (Az építkezés ez esetben a pártépítésre vonatkozik.) Szóval a Tóbiás maradt, de mi lesz Ron Werberrel, akiről hallgatnak, akár a miniszterelnök mutogatásáról a kormányszóvivő.

Ron Werber teljesítményének utólagos értékelése nem a mi dolgunk, a kampányidőszakban amúgy is rendszeresen kifejtettük véleményünket. Azt soha nem állítottuk, hogy Werber ügyetlen, felkészületlen, tehetségtelen vagy dilettáns. A kampány előtti helyzetelemzése egészen pontos volt. Első megállapítása, miszerint az MSZP szarul áll a Fideszhez képest, azóta is érvényes. Abban is igaza volt, hogy a 2002-es szoci szavazók 60-70 százalékát kell mozgósítani a győzelemhez. Azt is eltalálta, hogy az EP-választási kampány háborús állapotokat fog idézni. (Igaz, a hadüzenet nélküli háborút ők robbantották ki, s gerjesztették folyamatosan.)

A kiemelt kampánytémákra vonatkozó javaslatait viszont nem fogadták el. Az állam és az egyházak viszonyát hiszterizáló törekvésében Kósáné Kovács Magda megelőzte, s hamar kiderült, erre a témára a társadalomban csekély a fogadókészség. Az abortusz körül próbáltak botrányt kavarni, de azok is csenevész, hamvába holt kísérletek voltak, így Werber bőséges eszköztárából nem maradt más, mint a gyűlöletkeltés. Kétségtelen, az általa felkészített szocialista aktivisták ebben lelkesen követték, de pusztán a mocskolódás kevés egy választási győzelemhez. Az EP-választás speciális jellegéből adódóan az MSZP most ígérgetni sem tudott, ezért a kampánynak kizárólag az ellenfél lejáratásából kellett „építkeznie”, márpedig a mocsokból légvárat sem lehet építeni.

Egy idő után Werber is tisztában lehetett azzal, hogy a vereséghez adott profi tanácsokat, ám kikapni a szocialista párt egyedül, minden külső segítség nélkül is tud. Gyűlölködni is, de csak primitív, vulgáris módon, és 2006-ban még szükség lehet Werber kifinomult undorkodásaira. Jelen állás szerint az MSZP Kovács Lászlóból próbál bűnbakot kreálni, s Werber felelősségét nem firtatja. Ugyanakkor Kovács (Húzónév) László sem az a kimondott áldozattípus, harc nélkül nem adja meg magát. Az, hogy ő már a választás előtt eldöntötte: visszavonul pártelnöki posztjáról, csak a szokásos bolsi maszlag. Ha az MSZP és azon belül a kovácsista holdudvar úgy érzi, hogy a werberi technikákat megfelelő szinten elsajátította, akkor könnyen megeshet, hogy Werber lesz a mór, aki mehet.

Persze, nem aggódunk érte, például Irakban is rövidesen választások lesznek, s tapasztalt, ízig-vérig demokrata kampánytanácsadókra ott is lesz kereslet.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.