Dőzsölhettek a leépítések túlélői

A Hit Gyülekezetének csarnokában tartotta igen költséges dolgozói fórumát a Ferihegyi repülőteret üzemeltető állami részvénytársaság, a Budapest Airport (BA) Rt. - értesült a Népszabadság. Ferihegyen pár hónapja a dolgozók csaknem tíz százalékát elbocsátották - költségtakarékosság címén.

MNO
2004. 07. 15. 5:01
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A lap úgy értesült: a teljes egészében állami tulajdonú Budapest Airport (BA) Rt., amely a Ferihegyi repülőteret üzemelteti, a Hit Gyülekezetének Gyömrői úti csarnokában tartotta május végi dolgozói fórumát. A Népszabadság szerint ez azért is meglepő, mert a repülőtéren is van alkalmas helyszín – például az eddig jól bevált, részben használaton kívüli 1-es terminál. A privatizáció előtt álló BA Rt. tavaly menesztett vezérkara 2002 karácsonyát még az 1-esen ünnepelte a dolgozókkal és családtagjaikkal. A helyszín most is alkalmas lett volna, hiszen a rendezvényre csak a munkatársakat hívták meg a családtagok nélkül – jegyzi meg a lap, hozzátéve: a rendezvényt sokan furcsállották Ferihegyen, mivel néhány hónappal korábban a dolgozók csaknem tíz százalékát elbocsátották kiszervezések és költségtakarékosság címén.

A közelmúltban a Népszabadság birtokába került meghívó szerint a vendéglátásról a Gundel étterem, a szórakoztatásról pedig a M.É.Z., valamint a Cocktail Company zenekar gondoskodott. Az eseményen a már említettek mellett fellépett Ronan Morgan felnőtt tánczenekara. Róla „tudni kell, hogy Michael Flatley Lord of the Dance show-jának egyik kiemelkedő táncosa„ – áll a meghívón. Majd az invitálás így folytatódik: „Déltől a Gundel étterem terít nekünk. Még nem tudjuk pontosan, hogy hálóban sült gombás szűzsült, vagy zománcozott nyúlgerinc ananásszal lesz-e a hideg előétel, de az egészen biztos, hogy nagyon, de nagyon finom lesz. Jó hír, hogy lesz – egyebek mellett – 16 darab 30 literes söröshordó is”. A fórumon több százan vettek részt. A dolgozókat a negyedóránként indított különbuszok díjtalanul szállították a Gyömrői útra.

A létszámleépítést és a dolgozói fórumot már az állami privatizációs szervezet által tavaly nyáron kinevezett vezetők vezényelték le. Az új igazgatóság, valamint elnöke, Kepecs György és a vezérigazgató, Hárskuti János ugyanakkor késést is kénytelenek elkönyvelni több beruházás – így az 1-es terminál teljes felújítása – tekintetében. Az elképzelések szerint ugyanis már a nyáron fogadnia kellett volna a gépeket ennek a terminálnak, a legutóbbi bejelentés szerint azonban csak ősszel zárják be, és a rekonstrukció mintegy fél évig tart majd.

A vezérigazgató attól a Budapest Banktól landolt a repülőtér vezetői székébe, amelynek nemcsak vezérigazgató-helyettese, hanem igazgatósági tagja is volt, s amelytől egyébként több új igazgató is érkezett a BA Rt.-hez az elmúlt egy évben. Érdekes kapcsolódási pont, hogy a Hit Gyülekezetének honlapján a rendezvénycsarnok referenciái között kiemelt helyen szerepel a Budapest Bank Rt., amely a honlap szerint több országos konferenciáját is a Gyömrői úton tartotta. Többek között abban az időszakban is, amikor Hárskuti János még vezető tisztséget viselt a bankban – írja a Népszabadság. A Gyömrői úti, „Hit Csarnok”-ként ajánlott létesítmény bérleti feltételeiről is található hirdetmény a honlapon, ám a bérleti díjakról nem derül ki semmi. Annyi olvasható csupán: „a díj egyedi elbírálás és megbeszélés alapján a bérleti időtartam hossza, illetve a rendezvényen várható látogatók száma, s így a kibérlendő terület nagysága alapján kerül meghatározásra.„ Papírforma szerint egyébként a csarnok közvetlen tulajdonosa a H & H Projects Kft. De ennek nincs különösebb jelentősége, hiszen a Gyömrői úti épületben székhellyel rendelkező társaságot a cégbírósági adatok szerint ketten „jegyzik”: többségi tulajdonosként a Hit Gyülekezete, valamint a Hit és Erkölcs Kulturális Alapítvány.

Kepecs Györgyöt tavaly tavasszal menesztették a Fővárosi Csatornázási Művek (FCSM) Rt. vezérigazgatói székéből a tulajdonosok, azaz a fővárosi önkormányzat és a francia befektető. Kepecs megválasztása a BA Rt. élére ugyanúgy meglepetést keltett, mint a budapesti „vizeslobbi„ másik vezetője, Sándor László elnök-vezérigazgatói kinevezése a Malév Rt.-hez. (Ő a Fővárosi Vízművek Rt.-t hagyta maga mögött.) Az új BA-elnöknek azonban kevés ideje juthat a repülőtérre, hiszen tavaly ősztől főállásban regionális igazgató annál a Szerencsejáték Rt.-nél, amelynek vezérigazgatója Székely Gábor, a Fővárosi Közgyűlés tulajdonosi bizottságának korábbi szabad demokrata elnöke, jelenleg „külsős” alelnöke. A lap információi szerint a BA Rt. elnökét tavaly ősszel Székely maga invitálta a Szerencsejáték Rt.-hez.

A Budapest Banktól érkezett egyébként a nemrégiben menesztett kommunikációs igazgató, Pető György utóda, Fórika Ibolya is, aki külső céget bízott meg a repülőtér belső kommunikációs teendőivel, havi ötmillió forintért. E gazdaságilag nehezen magyarázható megbízás abból a szempontból viszont érthető, hogy a Népszabadság információi szerint – szemben elődje közismert újságírói-kommunikációs gyakorlatával – Fórika Ibolyának egyik szakterületen sincs jártassága – jegyzi meg a Népszabadság.

A lap – mint írják – e-mailben és telefonon többször is megbeszélést folytatott a BA Rt. kommunikációs igazgatójával, tíz kérdést intézve a társasághoz, többször is felkínálva a válaszadás jogát. Fórika Ibolya, illetve rajta keresztül a társaság végül elzárkózott mindenféle nyilatkozattól.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.