Jönnek a több hálózati frekvencián működő mobilok

Dénes Zoltán
2004. 07. 14. 15:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legnagyobb japán telekommunikációs cég, az NTT DoCoMo bejelentette, hogy körülbelül 5,5 milliárd jent (51 millió dollárt) fog befektetni az amerikai Texas Instruments vállalatba – adta hírül az AP hírügynökség. A két cégnek az a célja, hogy kifejlesszen egy olyan mobiltelefont, mely képes két mobiltelefonos hálózati frekvencián is működni. A japán cég befektetése két évre szól, ugyanis terveik szerint 2006 júniusára kifejlesztenek egy olyan chipet, melynek segítségével az új mobiltelefon képes lesz működni úgy a japán (W-CDMA), mint az Európában használt GSM rendszerben.

A fenti bejelentésen kívül az NTT DoCoMo nyilvánosságra hozta azt is, hogy hamarosan piacra dobja első harmadik generációs telefonját, mely a FOMA mobilhálózat mellett Wi-Fi vezeték nélküli hálózati elérésen keresztül is képes VoIP (hang a hálón, Voice over IP) hangkapcsolatok létrehozására. Az N900iL 3G-s mobiltelefon a „Passage Duple” rendszer segítségével a telefon a kapcsolat megszakadása nélkül képes váltani a harmadik generációs FOMA mobilhálózat és a 802.11b szabványnak megfelelő Wi-Fi hálózat VoIP szolgáltatása között. Az N900iL várhatóan ősszel kerül piacra Japánban, s egyelőre csak az üzleti előfizetőknek teszik elérhetővé.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.