A MÁV Rt. képviselői keveslik a jövő évi támogatásra felkínált összeget, és garanciákat követelnek a kifizetésre. Mivel a költségvetést még csak most tervezik, így kezességet aligha tud vállalni a kormány a jövő évi kifizetésre, és egyébként is kétséges, hogy ki tudják gazdálkodni az ideinél jóval nagyobb összeget. A holtpontra jutott tárgyalások továbblendítéséhez valószínűleg kormányzati szintű döntésekre lesz szükség.
A tárgyalások a MÁV és az állam közti szerződésről szóltak. Az uniós előírások értelmében ugyanis a jövőben az államnak meg kell rendelnie a személyszállítási közszolgáltatást a vasúttól, majd a teljesített szolgáltatás arányában kell fizetnie. A támogatásnak tehát fedeznie kellene a személyszállítás finanszírozásához és fejlesztéséhez szükséges összegeket, amely lényegesen nagyobb az idei támogatásnál. A vasúttársaság vezetői is tisztában vannak azzal, remény sincs arra, hogy ezt az összeget megkapják. Az államnak két lehetősége maradt: vagy többet kell adnia, vagy be kell érnie a mainál rosszabb szolgáltatásokkal, vagyis kevesebb vasútvonallal és a megszüntetés miatti tiltakozásokkal. A kormány egy harmadik megoldást választott, meg kívánja őrizni a vonalakat, és nem akar több pénzt adni. A MÁV Rt. a bizonytalan helyzet ellenére is folytatja a személyszállítást. A szerződés hiányában az alacsonyabb támogatással járó negatív hatásokért a MÁV vezetése nem tehető felelőssé, vagyis a kisebb vasúti fejlesztés, a dolgozók béremelésének visszafogása, a költségek újabb lefaragása a kormány felelőssége.
Népszabadság
Halálos karambol szenteste, teljesen útzár az érintett szakaszon















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!