Fónagy János, a Fidesz gazdasági munkacsoportjának vezetője szerint példátlan felelőtlenségre készül a kabinet, amikor az új autópályákat 2005-ben ismét koncesszióban kívánja építtetni, a meglévőket pedig hasonló szerződésekkel kívánja működtetni. Hozzátette: ez lényegében az adófizetők által egyszer már kifizetett úthálózat privatizációját jelenti.
– A most benyújtott költségvetésből látható, hogy a kormánynak nincs pénze megépíteni az ígért és szükséges autópályákat. 2003-ban még mintegy 280 milliárd forintot terveztek elkülöníteni a 2005-ös évi autópálya-építésére, ehhez képest a mostani költségvetésben mindössze 15 milliárd forint szerepel erre a célra – mondta az ellenzéki politikus. Szerinte a kormány önámító politikai ígéreteinek az árát a magyar adófizetőknek kell 20–25 év alatt kamatostól megfizetni. Rámutatott: a koncessziós keretek között épülő autópályák 15–20 százalékkal drágábbak a beruházásokat elnyerő, többnyire külföldi tulajdonban álló cégeknek 20–25 évre biztosított az extraprofit miatt. A politikus aláhúzta, hogy a kormány által tervezett koncessziós megoldás másik negatív következménye az, hogy 20–25 évre lényegében elzárják a magyar útépítési és fenntartási piacot a hazai cégek elől.
A Fidesz ezért arra kéri a kormányt és az illetékes minisztériumot, hogy a magyar autópályák kizárólag koncessziós formában történő továbbépítésének tervét vizsgálja felül, a meglévő autópályák privatizációját pedig vessék el, unokáink, gyermekeink érdekében – olvasható az MNO-hoz eljuttatott közleményben.
Hároméves csúcson a magyarok optimizmusa − további növekedés az orosz-ukrán háború lezárása után jöhet














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!