Megpróbáljuk felújítani a jövedéki adó csökkentéséről a Pénzügyminisztériummal folytatott tárgyalásokat – mondta a Világgazdaságnak Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének (Fuvosz) főtitkára a dízel árának újabb emelése kapcsán. A tegnapi egyforintos árnöveléssel a gázolaj drágább lett, mint a benzin.
A Fuvosz többször is kérte, hogy a jövedéki adó mértékét az EU-minimumra, literenkénti 75 forintra csökkentse az állam (ez literenként bruttó 12,5 forint mérséklést okozhat), ami növelheti a belföldi fogyasztást, és ez az állami bevételeket kompenzálhatja.
A fuvarozó vállalkozások eredményessége csak hibahatáron kívül volt tervezhető, mivel 10 százalék feletti volt a változás. A gázolaj ára – ami a vállalkozás típusától, illetve az eszköztől függően 40-45 százaléka az összköltségnek – jövőre elérheti akár a 280-290 forintot. A főtitkár szerint a várható költségnövekedés már nem termelhető ki, ezért jelentős díjemelésre lenne szükség.
Peredi Péter úgy véli, legalább a bejelentett infláció két és félszerelésével kellene tervezni a díjakat jövőre. Ha csak az infláció mértékével növelnék azokat, az elmúlt évek kumulálódott veszteségei nem csökkennének. Ugyanis nőnek a vállalkozók terhei egyebek közt az elvonások, a vizsga- és úthasználati díjak, a helyi adók, az elhúzódó áfa-visszatérítés, a minimálbér, az étkezési hozzájárulás miatt.
Forrás: Világgazdaság
A rugalmassági megoldások jelenthetik a megoldást a magas és ingadozó energiaárakra
