Magyarország a hatodik helyen áll a világon az egy főre jutó éves pezsgőfogyasztást tekintve. Évente 23,5 millió palackot ürítünk ki, ennek jelentős hányadát, csaknem 30 százalékát decemberben. A szakemberek szerint a magyar piac árérzékenynek mondható, ugyanis egy-egy palack megvásárlásakor az ár a legfontosabb szempont, s csak ezután következik a minőség.
A piac 70 százalékát a középkategóriás, 400–600 forint közötti termékek adják, míg az alsó kategóriás italok részesedése 25 százalékra tehető. Ez utóbbiak körébe elsősorban az importtermékek és a nagy áruházláncok saját márkás pezsgői tartoznak. A fennmaradó mintegy 5 százalék a prémium italok részesedése, amelyek ára 600 forint és a csillagos ég között mozog.
A hazai forgalmazók közül a legnagyobb a Törley, amely a piac 30 százalékát fedi le. Ezt követi a BB 25, majd a Walton 22 százalékkal. A nagy áruházláncok és hipermarketek részaránya folyamatosan növekszik. Utóbbiak jelenleg a teljes forgalom 30 százalékát adják, s itt egyre nagyobb mennyiségben találhatók felső kategóriás termékek is.
A szilveszteri időszak másik hagyományos élelmiszerénél, a virslinél hasonló „gondokkal” küzdenek a gyártók, mint a pezsgő esetében. A vevők még mindig előnyben részesítik az olcsóbb és műbeles árukat, bár a minőségi termékek piaci értékesítési aránya fokozatosan nő. A vásárlók immár előnyben részesítik az előre csomagolt termékeket, arányuk 71 százalék a „kiszolgálópultos” termékek 29 százalékával szemben. (Napi Gazdaság)
A rugalmassági megoldások jelenthetik a megoldást a magas és ingadozó energiaárakra
