Diszkont üzletekbe tódulnak a franciák

Húsz év óta első alkalommal fordult elő tavaly Franciaországban, hogy a lakosság az előző évinél kevesebbet vásárolt a nagy élelmiszerüzletekben. A diszkont áruházak bevétele viszont jelentős mértékben növekedett.

MNO
2005. 01. 24. 16:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Valójában csak az úgynevezett szupermarketekbe mentek kevesebben. Ezen kiskereskedelmi üzlettípusban végrehajtott vásárlások 2,2 százalékos visszaesése okozta, hogy a mértékadónak tartott AC Nielsen nemzetközi piackutató cég a szuper- és hipermarketek együttesét nézve is 0,7 százalékos csökkenést mért.

A Le Figaro című lap szerint különösen decemberben vált a franciák számára érdektelenné a szupermarket: e hónapban 4,4 százalékos visszaesést regisztráltak.

Nicolas Sarkozy volt pénzügyminiszter tavaly nyáron árcsökkentésre vette rá a francia kiskereskedelem nagyjait és a márkatermékek gyártóit. A jelek szerint azonban a fogyasztók vásárlási kedvét nem növelte az ennek köszönhető több mint másfél százalékos árcsökkenés, a vásárlók ugyanis egyre olcsóbban szeretnék megúszni a napi cikkek beszerzését. Ezt jelzi, hogy az úgynevezett diszkontok, azaz a nagyon olcsón forgalmazó boltok bevétele tavaly 10 százalékkal nőtt.

mfor.hu

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.