Folytatódik az M0-s körgyűrű építése

Az idén folytatódik az M0-s Budapestet elkerülő körgyűrű építése, és megkezdődik az északi híd megvalósításának előkészítése – számolt be az fn.hu a Nemzeti Autópálya Rt. közlésére hivatkozva.

MNO
2005. 01. 03. 14:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Petki Gusztáv, a beruházás igazgatója elmondta: jelenleg is zajlanak a munkálatok a Gyál és Vecsés között az M5-öst a 4-es úttal összekötő új, 12,5 kilométeres szakasz kiépítésén. A 34 milliárd forintos munkával a Strabag Rt.-t bízták meg.

Az átadás a terv szerint novemberben lesz, amikor is a jelenlegi 30 kilométer hosszú M0-s körgyűrűn tovább haladhatnak majd az autók, némileg enyhítve ezzel a főváros útjainak forgalmán.

Ugyancsak most épül a 4-es út forgalmának tehermentesítésére 13 milliárd forint ráfordítással a Vecsést és Üllőt elkerülő útszakasz is. Ezt a munkát közbeszerzési eljárás eredményeként a szintén osztrák Swietelsky cég végzi – mondta az igazgató.

Zajlanak az előkészületek a leendő, Újpestet és Szentendrét összekötő új Duna-híd építésére is – nyilatkozta az igazgató. Várhatóan tavasszal kötik meg a szerződést a kivitelezőkkel, nyáron pedig már indulhat a híd alapozása is, az építési engedélyek már megvannak. A beruházás értéke jóval meghaladja majd a 20 milliárd forintot. Egy 1840 méter hosszú, kétszer két sávos, plusz leállósávot, gyalogos és kerékpárutat is magában foglaló, összesen 26,5 méter szélességű hídról van szó, amelyet a terv szerint 2007-ben adnak át – közölte az igazgató.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.