Hallgatni is tudni kell álláskeresőben

Sok pályázónak gondot okoz az önéletrajz összeállításakor az előnytelennek vélt információk kezelése. A fejvadászok szerint nem érdemes valótlanságot állítani, viszont nem is ajánlatos minden részletbe beavatni az interjúztatót, derül ki a Jobpilot cikkéből.

MNO
2005. 01. 24. 15:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Gyakorlott önéletrajz-olvasók azonnal észreveszik a gyenge pontokat és rákérdeznek az interjún. Az őszinteség azért is lényeges, mert ha felveszik a pályázót, akkor előbb-utóbb fény derül az igazságra, és ez könnyen megingathatja a munkahelyi vezető munkatárs iránti bizalmát. A jó munkakapcsolathoz pedig elengedhetetlen a kölcsönös bizalom” – vélekedett Szöllősi Ágnes, a HR Development Személyzeti Tanácsadó Iroda ügyvezetője. Szerinte jobb, ha olyan munkaadónál dolgozunk, aki mind erősségeinket, mind gyenge pontjainkat ismeri, és ennek tudatában alkalmaz minket.

Ettől függetlenül vannak esetek, amikor el lehet hallgatni néhány információt: „Ha fél éves lyuk tátong a szakmai múltban, arról nem kell elszámolni az önéletrajzban. Ha csak évszámokat adunk meg a munkahelyeknél, akkor ezt a problémát ki is kerülhetjük: például értékesítőként 2002-2003-ig az egyik cégnél majd 2003-tól-2004-ig a másiknál dolgozott. Így nem feltűnő, hogy 2003 márciusától augusztusáig nem volt állása” – fogalmazott Egri Alexandra, a Gradus tanácsadója.

Kisgyermekes anyukáknál dilemma, bevallják-e a gyermeket az önéletrajzban. Szöllősi Ágnes szerint nem kötelező beleírni. A kísérőlevélben lehet hivatkozni arra, hogy gyermekei vannak, ám megjegyezhetjük mellette: felügyeletük megoldott, esetleges megbetegedésük sem befolyásolja a napi munkavégzést.

mfor.hu

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.