Veszélybe került a nyugat-európai autógyártás

A nyugat-európai autóipar veszélybe kerül, ha nem tesz lépéseket nemzetközi versenyképességének javítására - véli a Ford Motor Co. egyik vezető tisztségviselője, akit a Reuters idézett.

MNO
2005. 01. 25. 13:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Amennyiben az európai kontinensnek nem lesz jól meghatározott ipari keretrendszere és iparpolitikája, lépésről lépésre elveszíti versenyképességét – vélekedett Mark Fields, a Ford luxusmárkáit (Volvo, Jaguar, Aston Martin és Land Rover) tömörítő részlegének, a Premier Automotive Group (PAG) alelnöke egy németországi iparági konferencián.

A szakember szerint az EU jó startot vett az autógyártókra vonatkozó szabályozók hatásának megvitatásában, de az autógyártást érintő uniós szabályok két-három éven belül ötezer euróval is megdobhatják egy-egy kocsi árát. Fields úgy véli, az európai iparágnak együtt kell megbirkóznia a versenyképességi problémákkal, ellenkező esetben eljön a nap, amikor már késő lesz.

A gyengélkedő fogyasztói kereslet, az árfolyamproblémák, az ázsiai riválisok térnyerése és az eladásösztönző pénzügyi eszközök miatt az európai gyártóknak már most kihívást jelent megtalálni a módját, hogyan védjék meg haszonkulcsukat. Az európai autóipar hazai piacain egyszerűen nem nyereséges – jelentette ki Fields, s hozzátette: az autóipari termékek globális termelésének közel háromnegyedét az USA adja.

napi.hu

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.