Amennyiben az európai kontinensnek nem lesz jól meghatározott ipari keretrendszere és iparpolitikája, lépésről lépésre elveszíti versenyképességét – vélekedett Mark Fields, a Ford luxusmárkáit (Volvo, Jaguar, Aston Martin és Land Rover) tömörítő részlegének, a Premier Automotive Group (PAG) alelnöke egy németországi iparági konferencián.
A szakember szerint az EU jó startot vett az autógyártókra vonatkozó szabályozók hatásának megvitatásában, de az autógyártást érintő uniós szabályok két-három éven belül ötezer euróval is megdobhatják egy-egy kocsi árát. Fields úgy véli, az európai iparágnak együtt kell megbirkóznia a versenyképességi problémákkal, ellenkező esetben eljön a nap, amikor már késő lesz.
A gyengélkedő fogyasztói kereslet, az árfolyamproblémák, az ázsiai riválisok térnyerése és az eladásösztönző pénzügyi eszközök miatt az európai gyártóknak már most kihívást jelent megtalálni a módját, hogyan védjék meg haszonkulcsukat. Az európai autóipar hazai piacain egyszerűen nem nyereséges – jelentette ki Fields, s hozzátette: az autóipari termékek globális termelésének közel háromnegyedét az USA adja.
napi.hu

Elképesztő, mit mondott a tárgyalásán a karateedző, aki felrúgott egy fiút a szolnoki kalandparkban