Borúlátó biztosítók
Egy év alatt 43 százalékkal nőtt a lakossági, 24 százalékkal a vállalati internet-banking (a banki szolgáltatásokat a világhálón keresztül igénybe vevő) ügyfelek száma 2004 harmadik negyedévének végére: 436 ezer lakossági és 65 ezer vállalati ügyfél rendelkezett Magyarországon ilyen szerződéssel. A lakossági ügyfelek tekintetében ez 10 százalékkal több, mint 3 hónappal azelőtt, míg a vállalati ügyfelek esetében a növekedés 7 százalékos – derül ki a GKI Gazdaságkutató, a T-Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Kft. kutatásából. Ugyanakkor a pénzügyi szektor internetre vonatkozó várakozásai – melyet a kutató az úgynevezett e-pénzügyi index-szel mér – jelentősen csökkentek a tavalyi harmadik negyedévben: míg 2003 ugyanezen időszakában még 17,2 volt ez a mutató, tavaly már csupán 6,4. Ennek részben az az oka, hogy a hitelintézetek jóval derűlátóbbak az internetes szolgáltatásokat illetően, mint a biztosítók – utóbbiak egyre szkeptikusabban szemlélik az internetes piacot – írja a GKI.
Továbbra is az átutalás a sláger
A bankok folyamatosan fejlesztik internetes szolgáltatásaikat. Várakozásaik alapján ezek közül közül továbbra is az átutalások indítása növekszik majd a legnagyobb mértékben az ügyfelek körében. A második, illetve harmadik helyre a számlainformációk lekérdezése, illetve a tranzakciók ellenőrzése került. Ugyanakkor a lakosság körében kismértékű bővülésre számítanak még a befektetési jegyek, a hiteligénylés és az állampapírok internetes forgalmában.
Terjedőben a virtuális webkártya
Az internetes kereskedelem fejlődésében egyre nagyobb szerepet játszhatnak azok a virtuális bankkártyák, amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására használhatók. E webkártyák számának megadásával az online vásárló kiküszöböli a saját bankkártyája számával való visszaélés lehetőségét. A kártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán. A webkártyák népszerűsége folyamatosan nőtt az elmúlt években Magyarországon: tavaly szeptember végén már 42 ezer webkártya volt használatban. Ez 6 százalékkal több, mint a tavalyi év elején, és 27 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Ukrán lejárató akció célpontja lett Magyarország – a Tisza Párt is benne van