Virtuális ügyintézés: borúlátó biztosítók

Jelentősen csökkentek a pénzügyi szektor várakozásai az internetes szolgáltatásokat illetően; főleg a biztosítók borúlátók – derül ki egy felmérésből. Noha a bankok folyamatosan fejlesztik a virtuális úton elérhető szolgáltatásaikat, továbbra is az átutalások indítása a sláger.

MNO
2005. 01. 24. 12:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Borúlátó biztosítók

Egy év alatt 43 százalékkal nőtt a lakossági, 24 százalékkal a vállalati internet-banking (a banki szolgáltatásokat a világhálón keresztül igénybe vevő) ügyfelek száma 2004 harmadik negyedévének végére: 436 ezer lakossági és 65 ezer vállalati ügyfél rendelkezett Magyarországon ilyen szerződéssel. A lakossági ügyfelek tekintetében ez 10 százalékkal több, mint 3 hónappal azelőtt, míg a vállalati ügyfelek esetében a növekedés 7 százalékos – derül ki a GKI Gazdaságkutató, a T-Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Kft. kutatásából. Ugyanakkor a pénzügyi szektor internetre vonatkozó várakozásai – melyet a kutató az úgynevezett e-pénzügyi index-szel mér – jelentősen csökkentek a tavalyi harmadik negyedévben: míg 2003 ugyanezen időszakában még 17,2 volt ez a mutató, tavaly már csupán 6,4. Ennek részben az az oka, hogy a hitelintézetek jóval derűlátóbbak az internetes szolgáltatásokat illetően, mint a biztosítók – utóbbiak egyre szkeptikusabban szemlélik az internetes piacot – írja a GKI.

Továbbra is az átutalás a sláger

A bankok folyamatosan fejlesztik internetes szolgáltatásaikat. Várakozásaik alapján ezek közül közül továbbra is az átutalások indítása növekszik majd a legnagyobb mértékben az ügyfelek körében. A második, illetve harmadik helyre a számlainformációk lekérdezése, illetve a tranzakciók ellenőrzése került. Ugyanakkor a lakosság körében kismértékű bővülésre számítanak még a befektetési jegyek, a hiteligénylés és az állampapírok internetes forgalmában.

Terjedőben a virtuális webkártya

Az internetes kereskedelem fejlődésében egyre nagyobb szerepet játszhatnak azok a virtuális bankkártyák, amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására használhatók. E webkártyák számának megadásával az online vásárló kiküszöböli a saját bankkártyája számával való visszaélés lehetőségét. A kártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán. A webkártyák népszerűsége folyamatosan nőtt az elmúlt években Magyarországon: tavaly szeptember végén már 42 ezer webkártya volt használatban. Ez 6 százalékkal több, mint a tavalyi év elején, és 27 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.