A Magyarországon működő német cégek is elégedetlenek a regisztrációs adóval. Lehetségesnek tartják, hogy végül pert indítanak. A használtautó-kereskedők értékarányos teherviselést sürgetnek, de egyelőre nincs fogadókészség a javaslataikra.
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara is csatlakozott a használtautó-kereskedők regisztrációs adó terén folytatott „harcához”.
Donat Ebert, a 870 tagot számláló szervezet jogi szakértője szerint még csak vizsgálják a panaszokat, de előfordulhat, hogy pert is indítanak a német cégeket hátrányosan érintő szabályozás miatt. Számos tagjuk sérelmezi, hogy az európai gyakorlattal szemben túl magas a regisztrációs adó, amelyet az itt dolgozó, ide települő német szakembereknek, cégvezetőknek is ki kell fizetniük, ha Magyarországon akarják forgalomba helyeztetni kocsijukat – mondta a lapnak Ebert.
Nehezményezik az itt dolgozó németek, hogy ha a Magyarországon forgalomba helyezett kocsijukat néhány év múlva – amikor visszatelepülnek hazájukba – magukkal viszik vagy netán exportálják, a befizetett regadó arányos részét nem kapják vissza. Az európai közösségi jogász szerint utóbbi eset akkor fordul elő, amikor egy itt működő német autókölcsönző egy-két éves használat után külföldön akarja értékesíteni a járműveit.
Ebert leszögezte: nem keresik feltétlenül a konfrontációt, de szeretnének megoldást találni problémáikra. Azért vették fel a kapcsolatot a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületével (MGOE), hogy több ponton is azonos érdekeiknek közösen igyekezzenek érvényt szerezni.
Utóbbi már pert is kezdeményezett a magyar állam ellen, de azért nem adta fel a reményt, hogy peren kívül is sikerül a Pénzügyminisztériummal megegyezésre jutni, és módosíttatni a regisztrációs adóról szóló törvényt.
AZ MGOE JAVASLATAI | ||
(regisztrációs adóarányok,
százalék) |
||
Autókategória |
1. verzió
|
2. verzió
|
Új |
100
|
100
|
Használt, korszerű |
80
|
70
|
Használt, elavult |
104
|
105
|