Még mindig nem tudott megállapodásra jutni a BKV menedzsmentje és a munkavállalói érdekképviselet a béremelés mértékéről – tájékoztatott a Magyar Rádió. Ha nem születik eredmény, jövő kedden hajnali 4-től délután 13 óráig beszüntetik a munkát a BKV dolgozói.
A munkaadó új javaslatára, hogy ne egységesen, hanem szakágazatonként külön-külön határozzák meg az idei béremelés mértékét, a BKV szakszervezetei nemet mondtak, hiszen a bérigényeket meghatározó piaci folyamatok egyformán érintik a munkavállalókat, ráadásul a nem egységes béremelés még meg is osztaná őket. A javaslat szerint egyébként a vezetés által előnyben részesített járművezetők is csupán havi 500 forinttal kapnának többet az eredetileg ígértnél – nyilván más csoportok rovására – írja a rádió honlapja.
A nemleges válasz után, amit a hat szakszervezeti vezető közölt Aba Botonddal, a vezérigazgató külön tárgyalt a vezetőkkel, ám a helyzet nem változott.
A tárgyalások már közel három hete folynak eredmény nélkül. A közlekedési vállalat öt reprezentatív szakszervezete személyenként havi 19 ezer forintos béremelést szeretne, ami számos dolgozó esetében meghaladja a BKV Rt. által ajánlott 6 százalékos emelést. A 6 százalék a dolgozók többségénél a 11 ezer forintot sem éri el – tájékoztatta az origo.hu-t Nemes Gábor, a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetségének elnöke.
Mint mondta, a szakszervezetek követeléseikkel az elmúlt években kialakult bérkülönbségeket akarják orvosolni. Jelenleg ugyanis még az azonos munkakört betöltők között is bérkülönbségek vannak. Ennek értelmében a 19 ezer forintos emelést a BKV közel 13 ezer dolgozója közül 9 ezer számára akarják elérni.
A BKV Rt. közleménye szerint az érdekképviseletek 19 ezer forintos követelése jelentősen meghaladja a vállalat lehetőségeit. A bértárgyalások hétfő éjfélig, minden nap folytatódnak.
A fővárosi Fidesz-MKDSZ frakció támogatja a BKV dolgozók jogos bérköveteléseit – tudatta közleményben Kupper András frakcióvezető, aki szerint a közlekedési cég vezetése provokálta ki a jelenlegi helyzetet, amikor a dolgozóknak eredetileg nulla százalékos, így az infláció miatt még bércsökkenést is jelentő „béremelést” javasolt. Ha nem sikerül megállapodni a szekszervezetekkel, Aba Botondot és Demszky Gábort terheli a felelősség – véli Kupper András.
A politikus felháborítónak nevezte, hogy sokszor a méltatlan körülmények között dolgozó, alulfizetett járművezetőkön, a lehetetlen műszaki állapotokat életben tartó szerelőkön vagy a diszpécsereken kíván a BKV és a Főváros vezetése spórolni. Miközben van pénz a menedzsment tagjainak több tízmilliós prémiumokat és tucatnyi buszvezető bérével egyenértékű fizetéseket fizetni, egy teljesítmény nélküli, botrányoktól hangos, lassacskán mérhetetlen veszteségű cég vezetéséért. Van pénz az Akácfa utcai vízfej fenntartására, a Kabinetigazgatóságra, a dolgozók megfigyelésére és megfélemlítésére, a propagandaosztályként működő sajtóosztályok fenntartására, a Fővárosnak rendszeresen ellentmondó, a különböző testületeket, sőt magát Demszky Gábort is megvezető, semmibe vevő főosztályok fenntartására, túlfizetett főosztályvezetők, osztályvezetők és számtalan helyettesük eltartására. Van pénz ötvenmilliós luxusjacht fenntartására csak azért, hogy Demszky Gábor állítólagos reprezentációs céljaira használja a hajót – sorolta közleményében a fővárosi Fidesz frakcióvezetője.