„Az elsősorban fiatal, „internethez közel álló” rétegnek nincsenek motivációs problémáik, így meggyőzni sem kell őket arról, hogy netezzenek, inkább arról, hogy egy-egy akcióba szálljanak be, őket tehát árpromócióval, ajándékokkal próbáljuk megnyerni” – mondja a hvg.hu-nak Megyeri Tibor, a közel 120 ezer ADSL-előfizetővel rendelkező Axelero Internet lakossági marketingvezetője.
A fennmaradó, az internet iránt kevesebb érdeklődést mutató kétharmadhoz tartozók közül is könnyebben lesznek internetezők azok, akik irodai környezetben megszokták a számítógépek és a web használatát, valamint azok a családosok, akiknek gyermeke „hazahozza” az internet iránti igényt, s „megfertőzheti” szüleit is.
A többiek számára azonban az internet még mindig kevés jelentést hordoz. „Nem szeretnénk arra várni, hogy mindenkit a gyermeke győzzön meg, inkább egy speciális piacépítő marketingstratégiával próbáljuk áttörni a gátat” – magyarázza az Axelero marketingvezetője, majd kifejti: „Nem érdemes olyan általános szlogenekkel operálni, mint „az internettel minden megismerhető”; mi ezért próbálunk egy-egy szűk célcsoportot „offline” foglalkoztató problémára internetes megoldást találni.”
A hamarosan kismamává vagy frissnyugdíjassá válók például szorongva tartanak munkahelyi-baráti kapcsolataik felbomlásától, az elmagányosodástól. A nekik szóló brosúrák termékajánlat nélkül vázolják, helyzetükben hogyan vehetik hasznát az internetnek. Hasonló üzenet látható majd például a jegypénztáraknál vagy bankokban, ahol a sorban várakozók szeme előtt lévő plakát kényelmesebb online ügyintézésre buzdít.
hvg.hu

Vitray Tamás találkozott a Magyarországon kószáló medvével