Internet nemcsak fiataloknak

A magyarok kétharmad része még mindig nem érez vonzalmat az internetezés iránt, s bár az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2006 végére a jelenlegi 2,7 millió internetező helyett kétmillióval többet szeretne látni, a passzív ügyfelek megszerzése mégiscsak az internetszolgáltatók s nem a kormányzat feladata. Mégis, milyen üzenetekkel lehet rávenni az embereket arra, hogy vásároljanak internetet?

MNO
2005. 02. 24. 13:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Az elsősorban fiatal, „internethez közel álló” rétegnek nincsenek motivációs problémáik, így meggyőzni sem kell őket arról, hogy netezzenek, inkább arról, hogy egy-egy akcióba szálljanak be, őket tehát árpromócióval, ajándékokkal próbáljuk megnyerni” – mondja a hvg.hu-nak Megyeri Tibor, a közel 120 ezer ADSL-előfizetővel rendelkező Axelero Internet lakossági marketingvezetője.

A fennmaradó, az internet iránt kevesebb érdeklődést mutató kétharmadhoz tartozók közül is könnyebben lesznek internetezők azok, akik irodai környezetben megszokták a számítógépek és a web használatát, valamint azok a családosok, akiknek gyermeke „hazahozza” az internet iránti igényt, s „megfertőzheti” szüleit is.

A többiek számára azonban az internet még mindig kevés jelentést hordoz. „Nem szeretnénk arra várni, hogy mindenkit a gyermeke győzzön meg, inkább egy speciális piacépítő marketingstratégiával próbáljuk áttörni a gátat” – magyarázza az Axelero marketingvezetője, majd kifejti: „Nem érdemes olyan általános szlogenekkel operálni, mint „az internettel minden megismerhető”; mi ezért próbálunk egy-egy szűk célcsoportot „offline” foglalkoztató problémára internetes megoldást találni.”

A hamarosan kismamává vagy frissnyugdíjassá válók például szorongva tartanak munkahelyi-baráti kapcsolataik felbomlásától, az elmagányosodástól. A nekik szóló brosúrák termékajánlat nélkül vázolják, helyzetükben hogyan vehetik hasznát az internetnek. Hasonló üzenet látható majd például a jegypénztáraknál vagy bankokban, ahol a sorban várakozók szeme előtt lévő plakát kényelmesebb online ügyintézésre buzdít.

hvg.hu

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.