Nagy Iván Zsolt: Igen, tenni kell valamit: mentsük meg a hasztalan kedvességtől már-már depressziós jegykezelőket, legyen végre MÁV-központú a szemléletünk. Ez persze nekünk, a szolgáltatóktól – nyilván valamilyen tipikus fogyasztásorientált perverzióként – pénzünkért szolgáltatást váróknak, nem jut eszükbe, de, mint mindig, itt a MÁV, és gondvisel. Ad nekünk mosolyszelvényeket, mi meg végre kapcsolunk, s jutalmazunk: jön a kalauz, nevet és jegyet kér, nevetünk mi is, és jegyet adunk, aztán odaítéljük neki a cetlit, ő boldog, kezet fogunk, és együtt nevetünk – idilli az egész, mint egy joghurtreklámban.
Egyből meglátszik, hogy a MÁV-nak új elnöke van, új stratégiával. Régebben ilyenkor átrendezték a főnök irodáját, hadd lássa mindenki, mekkora a lendület.
Ma azért ez már túl egyszerű lenne, a baj sem egy múló rosszullét, májusra már a társaság teljes lebénulását jósolják, itt valami igazán megváltó ötlet kellett. Megtalálták – a MÁV meg lesz mentve. Vagy ha nem, hát legalább mosolyogva bukik. S még talán mi is sajnáljuk majd egy kicsit.
(Magyar Hírlap, 2005. február 2.)
Sovereignty Protection Office: Pro-Migration Influence Funded Directly from Brussels
