Ötvenmilliárd dolláros kárt okoznak 2005-ben a világ vállalatainak a kéretlen elektronikus üzenetek (spam) – derül ki az amerikai Ferris Research piackutató cég előrejelzéséből. Az amerikai vállalatok részesedése ebből harminc százalék fölötti lesz, elérve a 17 milliárd dollárt. A spamek okozta kár főként a kéretlen üzenetek törlése miatt kiesett munkaidő, illetve az általuk okozott problémák miatti segélykérő hívások költségéből adódik.
A rendkívül nagy veszteségek megkönnyítik az informatikai vezetők helyzetét, amikor a spamszűrő alkalmazások bevezetése mellett érvelnek, különösen a magas bérköltségű országokban. A fejlődő gazdaságokban nem ennyire könnyű az ilyen megoldások mellett érvelni. Indiában vagy Kínában, ahol a kéretlen üzenetek száma viszonylag alacsony, a munkabér pedig jóval kisebb, az egy elektronikus postaládára jutó spamek okozta éves költség mindössze harmada (170 dollár) az Egyesült Államokban mért 510-nek. Németországban ez az összeg mail boxonként eléri a 241 dollárt a Ferris Research kutatói szerint.
Forrás: Világgazdaság

Lakatos Márk-botrány: újabb gyanúsítottat keresnek külföldön