Az egyik közép-oroszországi járásban az utóbbi időben rengeteg Krepis márkajelű fürdőkádtisztító folyadékot adtak el, holott az igen szegény területen élők lakásaiban egyetlen fürdőkád sincs. Kiderült: az igen magas alkoholtartalmú szert az emberek megisszák – a helyi igényeket és szokásokat jól ismerő ügynökök nemcsak a boltokba, hanem rögtön a mezőkre, munkahelyekre viszik a tisztítószert, ahol azonnal el tudják adni. A Krepis folyadék ugyanis sokkal olcsóbb, mint a vodka, igaz, a hatása is tragikusabb: a kádtisztítót fogyasztóknak kihullik a hajuk, testüket kiütések borítják, a lábukon megpattannak az erek, végül meghalnak – méghozzá tömegesen, hiszen a kádtisztítót rengetegen fogyasztják. Több kormányzóságban egész családok haltak ki: először a férfiak vedelték az ipari szeszeket, aztán az özvegyeik bánatukban. A helyi egészségügyi szervek ugyan már régen riadót fújtak, de ennek nagy hatása nem volt. A fogyasztói szövetkezet elnöke például megtiltotta az ablaktisztító folyadékok árusítását boltjaiban, erre a többi üzlet forgalma nőtt meg.
Az alkoholizmus mindig komoly gond volt Oroszországban, ahol 12 és 14 liter között van az egy főre jutó éves alkoholfogyasztás, de a mostani ipari szeszivászat már nemcsak egészségügyi, hanem demográfiai problémává válik Közép-Oroszországban, ahol a leginkább a munkaképes férfiakat és nőket viszi el a kádtisztító, az alágyújtós és a többi népi ital. (Magyar Rádió)

Ők az ukrán kémek, akiket Magyarország kiutasított