A hipermarketekben dömpingáron kínált CD-k miatt tavaly jelentősen növekedett az eladott lemezek száma – tudta meg a Világgazdaság. A Magyar Hanglemezkiadók Szövetségének legfrissebb adatai szerint 2004-ben 27 százalékkal értékesítettek több zenei CD-t, mint egy évvel korábban. Az alacsonyabb árak miatt viszont összességében csökkent a piac forintban mért forgalma. Musinger Ágnes, a Mahasz ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: 2004-ben a lemezpiac kiskereskedelmi fogyasztói áron számított értéke 12,3 milliárd forintra csökkent a korábbi 14,7 milliárdról, míg összesen 7,6 millió zenei CD-t, kazettát, videót adtak el, amely több mint másfél millióval haladja meg a 2003-as adatot.
A forgalom jelentős zsugorodásával kapcsolatban Musinger Ágnes jelezte: a legfőbb ok, hogy a hanglemezboltok visszaszorulásával mára a hipermarketekben talál gazdára a lemezek túlnyomó része. Ezek lemezosztályain pedig nagy számban értékesítenek olcsó dömpingtermékeket. Főként back catalog lemezeket, megtévesztő külsejű CD-ket árulnak, amelyeken a vastag betűvel szedett sztár számait nevenincs „muzsikusok” adják elő. Mindezek mellett olcsó, de tisztázatlan eredetű klasszikus zenét tartalmazó CD-ket is árulnak. Musinger Ágnes szerint a hanglemezforgalom legalább ötven százaléka az ilyen olcsó típusú lemezekből származik.
A hipermarketek a zenei CD-k értékesítése mellett az utóbbi időben egyre nagyobb számban árulnak dömpingáron DVD-ket is. Az akciók első számú kárvallottjai a videotékák lehetnek.
Forrás: Világgazdaság

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség