John DeLorean a michigani Detroitban, Amerika gépkocsigyártásának „bölcsőjében” látta meg a napvilágot 1925-ben, gépészmérnöki végzettségét is szülővárosában szerezte. Karrierjét 24 évesen, a Chrysler mérnökeként kezdte, s a Packardnál folytatta, ahonnan egyenes út vitte a General Motorshoz. DeLorean a Pontiac GTO tervezőjeként tette le először névjegyét, a tűzhöz közel kerülve azonban már a hetvenes évek elejétől közelről figyelhette tömegigényeket kiszolgáló, gépesített autógyártás hátrányait: minek következtében olyan autókat ontottak a gépsorok, amelyek öt-hat év után használhatatlanná váltak.
Az illúzióitól megfosztott DeLorean 44 évesen, a General Motors Chevrolet óriás-divíziójának igazgatójaként lépett ki a nagyvállalattól, és saját, sportautókat gyártó céget hozott létre annak érdekében, hogy végre ne csupán közlekedési eszközt, hanem „igazi” autót készíthessen. A megvalósítás helyszínéül Észak-Írországot választotta, az üzem létesítéséhez tetemes támogatást zsebelt be a kormánytól az 1970-es és 1980-as évek folyamán. A Munkáspárti vezetés kezdetben 55 millió fonttal támogatta DeLoreant, mivel nagy reményeket fűzött a Belfastban létesítendő autógyárhoz, amelytől többek között a munkanélküliség csökkenését várta. Később a Thatcher kormány további 35 millió fontot adott a gyárhoz.
Az üzem ugyan felépült, azonban mindössze 8900 autót készítettek benne, s 21 hónap multán már be is zárta kapuit. Ennek következtében 2700 munkás került utcára, vagy vissza a bányákba. Az ott gyártott gépkocsi ellenben ennél jóval sikeresebbnek bizonyult: jelentős szerephez jutott például a Vissza a jövőbe című kultuszfilmben. A DeLorean sportkocsi e filmen keresztül maradt meg leginkább a köztudatban: a többség a mai napig Michael J. Fox időutazó járműveként ismeri az autót.
A sikertelen belfasti gyáralapítást követően a brit kormány kísérletet tett arra, hogy más országokat vegyen rá az üzem újraélesztésére, azonban tervük nem vált valóra: az erre adományozott pénz pedig kétes svájci bankszámlákra vándorolt. Az egykori General Motors igazgató ezt követően zavaros kábítószer-csempészési botrányba keveredett, s bár „valahogyan” sikerült tisztáznia magát a vádak alól, a hosszan tartó jogi csűrés-csavarás miatt az üzleti életben már soha nem térhetett vissza, s végleg kikerült a figyelem középpontjából. 1985-ben harmadik feleségétől, Christina Ferrare modelltől is elvált.
DeLorean 1999-ben csődöt jelentett be, egy évre rá kilakoltatták 175 hektáros New Jersey-beli birtokáról. Ennek ellenére további száguldó csodák megvalósításáról álmodozott, 2000-ben luxusórákat értékesítő vállalkozást alapított. DeLorean Time néven.
Az egykori autógyárost egy New Jersey-i kórházban, a korábbi agyvérzése nyomán fellépő komplikácók következtében érte a halál.
(Guardian Unlimited, Independent News)

Kiderült, hogy ki a rejtélyes lottónyertes, aki óriásplakátot vett az Oktogonon