Der Spiegel (spiegel.de)
A baloldali hírmagazinban Jörg Schmitt Régi hús új fóliában címmel tudósít az aktuális németországi élelmiszerbotrányról.
A Metro csoporthoz tartozó Real áruház lánc – Németországban 8 milliárd eurós forgalmat bonyolít le a 284 üzlet – munkatársai a lejárt szavatosságú húsokat újracsomagolták. Amíg a cég vezetése példátlan esetről, addig a nyomozók napi gyakorlatról beszélnek. Németországban nemcsak a lejárt szavatosságú húskészítmény újraeladása, de már tárolása is büntetendő cselekménynek számít.
A munkatársak illegális praktikáira akkor derült fény, amikor egyik volt kollégájuk, rejtett kamerával lefilmezte a reggeli átcsomagolást és a „friss” húsok ismételt elhelyezését a hűtőpultokban. Az illető később átadta a felvételeket az államügyészségnek.
Eddig két Real üzletben – a laatzeniben és langenhageniban – találtak bizonyítékokat a húshamisításra. „Ha az üzleti könyveket elolvassa valaki, azokban az áll, hogy heteken keresztül jórészt 0,0 százalékos romlási aránnyal dolgoztak – (Azaz minden húskészítményt még a szavatossági idő lejárta előtt eladtak a szerk.) – akkor tudja, ez nem lehet igaz”, nyilatkozta az egyik nyomozó.
A fogyasztók érdekvédelmi szervezete, a Foodwatch munkatársa, Matthias Wolfschmidt szerint a sorozatos élelmiszerbotrányokban szerepet játszik a németek egyre növekvő fukarsága, mely igen jól kereső személyeket is árengedmény vadásszá alakít át. Ehhez járul az élelmiszerpiacon mind brutálisabbá váló konkurenciaharc. Wolfschmidt szerint a mostani botrányban megtapasztalt manipulációk a szavatossági dátummal, ennek a kíméletlen árversenynek a logikus következményeit jelentik.
Ez várhat a férfira, aki luxusautójával halálra gázolt egy biciklist az Árpád hídon