A Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. (BA Rt.) egyik nemrég meghirdetett pályázatán egy olyan cég is indult, melyet más BA Rt.-s dolgozók mellett a minibuszos szakszervezet (RMGSZ), illetve az üzemi tanács vezetője alapított – írja a Népszabadság.
A minibuszos szolgáltatás kiszervezése, illetve a létszámleépítések ellen a ferihegyi érdekképviseletek még együtt szerveztek sztrájkot 2003-ban. Tiltakozásuk hatására akkor a Budapest Airport Rt. nem kötött szerződést a 2003-as pályázaton nyertes Volánbusszal. A második pályázatra hét cég jelentkezett, köztük az Airport Express Kft., amelyet tavaly december 1-jén jegyeztek be hárommillió forintos tőkével; a társaság székhelyeként Kováts István, a Repülőtéri Minibusz Gépkocsivezetők Szakszervezete (RMGSZ) lakhelye szerepel a nyilvános cégjegyzékben. A cégtulajdonosok között szerepel még Kovács Zoltán neve is, aki a Budapest Airport Rt. üzemi tanácsának elnöke. Kovács és Kováts egyébként tagjai a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. felügyelő-bizottságának is.
Kováts István, a minibuszos szakszervezet vezetője a kft. megalapítását azzal magyarázta, hogy csak így biztosítható a munkavállalók részvétele a minibuszos pályázaton. Kovács Zoltán szerint üzemi tanácsi és felügyelőbizottsági tisztsége nem zárja ki, hogy tulajdonosa legyen a kft.-nek. Csorba Attila, a Légiközlekedési Dolgozók Független Szakszervezetének (LDFSZ) vezetője azonban úgy látja, az érdekképviseleti vezetőknek a cégalapítás helyett a munkavállalói résztulajdonos program elfogadtatása lenne a dolguk.
A Fidesz nyilvánosságot vár a Budapest Airport telekvásárlási ügyében
A Budapest Airport Rt. telekvásárlási ügyében folytatott vizsgálat eredményének nyilvánosságra hozatalát sürgeti a Fidesz. Márton Attila, a nagyobbik ellenzéki párt országgyűlési képviselője azt mondta: információik szerint az ÁPV Rt. már befejezte a Draskovics Tibor által elrendelt vizsgálatot. A politikus hangsúlyozta: azt szeretnék megtudni, hogy a miniszteri tiltás ellenére, hogyan írhatta alá a szerződést az ÁPV Rt. és a Budapest Airport.
Márton Attila emlékeztetett: amikor nyilvánosságra került, hogy a Budapest Airport húsz hektárnyi földterületet akar megvásárolni mintegy 4,7 milliárd forintért, a pénzügyminiszter vizsgálatot rendelt el és levelet küldött a feleknek, melyben megtiltotta a beruházást. A Budapest Airport Rt. és az ÁPV Rt. ugyanakkor azt közölte: nem kaptak ilyen tartalmú levelet.
A Pénzügyminisztérium sajtószóvivője szerint semmiféle titkos jelentés nem készült. Pichler Ferenc elmondta: most azt vizsgálják, milyen feltételekkel jöhet létre a cargo bázishoz szükséges ingatlan megvásárlása. A cél az, hogy ez az üzlet, illetve a beruházás minél gyorsabban létrejöjjön, de az államérdekek is maximálisan érvényesüljenek.
(Forrás: Népszabadság, MNO)

Sebestyén Balázs polgárpukkasztó kijelentést tett az 1,2 milliárdos lottónyereményről