A felmérés olyan 100 százalékban magyar tulajdonú nagykereskedelmi cégek, és gyártó vállalatok körében zajlott, amelyek földrajzilag az ország szélső, határ menti megyéiben működnek. A kutatás eredményei rávilágítottak, hogy ezek a vállalatok szinte kizárólagosan saját régióikban értékesítenek. Az ország távolabbi részei felé – Budapest térségét kivéve – nem terjeszkednek.
Ez a végkövetkeztetés indokolta egy olyan konferencia életre hívását, melyen a hazai kis-, és középvállalkozások segítséget kaphatnak az eladási volumenük növeléséhez, értékesítési rendszerük fejlesztéséhez, országos hálózatuk kialakításához – mondta Szabó Zotlán. A konferencián Bárd András az Általános Vállalkozási Főiskola tanszékvezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy hazánkban igen nagy lemaradásban van az internetes értékesítés is. Ennek elsődleges okát abban jelölte meg, hogy a fogyasztók bizalmatlanok az interneten kapható áruk minőségét, a fizetés biztonságát, és a szállítás pontosságát illetően. Tavaly az online boltok forgalma az összes hazai kiskereskedelmi forgalom kevesebb, mint 0,1 százalékát tette ki. Ugyanez a mutató az Egyesült Államokban 3 százalék.
A bizalmatlanság ellenére Bárd András kifejezetten az online boltok mellett tette le a voksot, melyet azzal indokolt, hogy ez a rendszer költségtakarékos, egyszerűen növelhető vele a megcélzott piac mérete, a vevőknek pedig kényelmesebb, és olcsóbb, mint a hagyományos vásárlás. Természetesen a sikeres online értékesítéshez megfelelő termékre (nagy választék), jó márkanévre, szoftverre, illetve piacismeretre van szükség – tette hozzá.

Magyar szavak, amiket szinte senki sem ismer – Ön tudja mit jelentenek?