Szűk körben használják az internetet a hazai cégek

Egy kérdőíves kutatás szerint, hazánk kis- és középvállalatai jelenleg nem élnek a technikai újdonságokban, és a földrajzi változásban rejlő lehetőségekkel, a marketing stratégia kialakításnál pedig, nem számolnak a logisztika tényezőjével – közölte Szabó Zoltán, a Ghibli Kft. ügyvezető igazgatója, a társaság által szervezet logisztikai konferencián.

Dénes Zoltán
2005. 03. 24. 20:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A felmérés olyan 100 százalékban magyar tulajdonú nagykereskedelmi cégek, és gyártó vállalatok körében zajlott, amelyek földrajzilag az ország szélső, határ menti megyéiben működnek. A kutatás eredményei rávilágítottak, hogy ezek a vállalatok szinte kizárólagosan saját régióikban értékesítenek. Az ország távolabbi részei felé – Budapest térségét kivéve – nem terjeszkednek.

Ez a végkövetkeztetés indokolta egy olyan konferencia életre hívását, melyen a hazai kis-, és középvállalkozások segítséget kaphatnak az eladási volumenük növeléséhez, értékesítési rendszerük fejlesztéséhez, országos hálózatuk kialakításához – mondta Szabó Zotlán. A konferencián Bárd András az Általános Vállalkozási Főiskola tanszékvezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy hazánkban igen nagy lemaradásban van az internetes értékesítés is. Ennek elsődleges okát abban jelölte meg, hogy a fogyasztók bizalmatlanok az interneten kapható áruk minőségét, a fizetés biztonságát, és a szállítás pontosságát illetően. Tavaly az online boltok forgalma az összes hazai kiskereskedelmi forgalom kevesebb, mint 0,1 százalékát tette ki. Ugyanez a mutató az Egyesült Államokban 3 százalék.

A bizalmatlanság ellenére Bárd András kifejezetten az online boltok mellett tette le a voksot, melyet azzal indokolt, hogy ez a rendszer költségtakarékos, egyszerűen növelhető vele a megcélzott piac mérete, a vevőknek pedig kényelmesebb, és olcsóbb, mint a hagyományos vásárlás. Természetesen a sikeres online értékesítéshez megfelelő termékre (nagy választék), jó márkanévre, szoftverre, illetve piacismeretre van szükség – tette hozzá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.