73 halottja van a tegnapi japán vonatbalesetnek

Ma reggelre 73-ra emelkedett a halálos áldozatok és 450-re a sebesültek száma annak a hétfői vasúti katasztrófának következtében, mely során egyelőre tisztázatlan körülmények között kisiklott és egy lakóháznak csapódott egy személyvonat. Kedd hajnalban két túlélőt emeltek ki a roncsok közül, az áldozatok végleges száma tovább változhat.

Ottlik Judit
2005. 04. 26. 8:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Japánban az elmúlt 42 év legsúlyosabb vasúti katasztrófája következett be a tegnap délelőtti órákban, amikor egy személyvonat kisiklott és egy kilencemeletes lakóépületnek ütközött. A katasztrófa a reggeli csúcsforgalom idején történt, Oszaka egyik elővárosi vasútállomása előtt. Az 580 személyt szállító, hét kocsiból szerelvény öt vagonja egy kanyarban kisiklott, és a két első kocsi belerohant a sínek közelében álló kilenc- emeletes lakóházba – közli a BBC.

Kedd hajnalban két újabb túlélőt sikerült kimenteni az összeroncsolódott vonatmaradványok közül. A mentési munkálatok egész éjszaka folytak, s továbbra is kutatnak túlélők után. Az áldozatok végleges száma egyelőre még nem ismert. A japán kormány és a vasúttársaság teljes körű nyomozást ígért az elmúlt 42 év legsúlyosabb japán vonatszerencsétlenség okainak és pontos körülményeinek tisztázása érdekében.

A vizsgálat most arra összpontosul, hogy kiderítsék, a vonat milyen sebességgel közlekedett a kisiklás pillanatában: illetve, hogy a vonatvezető mennyiben hibás a tragédia bekövetkeztében. Az AP amerikai hírügynökség információi szerint a vonat indokolatlanul nagy sebessége és a fiatal mozdonyvezető tapasztalatlansága okozhatta a tragédiát. A vonat 70 kilométeres sebességgel haladt egy olyan pályaszakaszon, ahol az éles kanyar miatt lassabban szokott áthaladni, ráadásul a 23 éves mozdonyvezetőnek, csak 11 hónapos gyakorlata volt. Az 580 főt szállító vonat utasai a Kyodo hírügynökségnek elmondták: a szerelvény már az előző állomáson is úgy állt meg, hogy túlhaladt a kijelölt záróvonalon, majd a kisiklás pillanata előtt nagyon felgyorsult.

A BBC jelentése szerint három órával a helyi idő szerint reggel 9 után bekövetkezett karambolt követően is találtak embereket a romok alatt. A brit közmédium beszámolt arról, hogy számos járókelő is megsebesült. A japán vasút történetének legsúlyosabb katasztrófája 1963 novemberében történt: Tokió Curumi pályaudvarán 161-en haltak meg, amikor három vonat ütközött egymásnak.

Kedd reggel ismét egy hasonló eset történt Japánban, amikor a Tokiótól északra fekvő, Ibaraki településnél egy vonat teherautónak ütközött, s a szerelvény első kocsija kisiklott. Ebben a balesetben szerencsére senki sem vesztette életét – jelentette a Reuters.

A naponta 60 millió embert szállító japán vasúthálózatot a világ egyik legbiztonságosabb rendszerének tartják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.