A holdudvar újabb esélye

Az utóbbi időben számos megbízást kapott közpénzből a Főpolgármesteri Hivatal házi vállalkozásának tekinthető Sawyer Miller Group. Az SZDSZ-es holdudvarhoz tartozó cég jelenleg a 4-es metró kommunikációs pályázatának lezárultát várja – jó esélyekkel.

2005. 04. 20. 22:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jóllehet még nem született döntés a 300 millió forintos PR-munka eredményéről a BKV, a DBR Metro Projekt Iroda és a Demszky Gábor-féle Városháza munkatársaiból álló tenderbizottságban, ám a Sawyernek 50 százalékos esélye van az építkezés ideje alatti tájékoztató munka elnyerésére, mivel rajta kívül csak egy cég van versenyben. Mint arról a Magyar Nemzet többször beszámolt, a Sawyer Millertől néhány hete visszatért Demszky Gábor főpolgármester csapatába Nyáry Krisztián.

A reklámcég tulajdonosa és elnöke pedig Bruck Gábor, aki szintén tanácsadója volt korábban az SZDSZ-es főpolgármesternek. A társaságot korábban és az utóbbi években is számos alkalommal bízták meg szabad demokrata vezetésű önkormányzatok, amelyeken belül is kitűnik a fővárosi önkormányzat, illetőleg a tulajdonában álló gazdasági társaságok. A Sawyer Miller ügyfele volt vagy jelenleg is az a Főpolgármesteri Hivatal, a Fővárosi Csatornázási Művek Rt., a Fővárosi Gázművek Rt., a Fővárosi Vízművek Rt., a BKV Rt., a DBR Metro Projekt Igazgatóság, a Magyar Bálint SZDSZ-es politikus által vezetett Oktatási Minisztérium vagy a szociálliberáis többségű veszprémi önkormányzat.

A Sawyer Miller nyerte el a 4-es metró előkészítésével, felszíni munkálataival kapcsolatos kommunikációs feladatokat, amelyeket egy időben pályáztatás nélkül hosszabbítottak meg. Szintén ez a cég kapott megbízást a metró honlapjának elkészítésére, a BKV Plusz logó kiötlésére, PR-jára, valamint több fővárosi út és hídfelújítással kapcsolatos tájékoztatás (szórólapok készítése, táblák elhelyezése) elvégzésére. A belvárosi parkolási rendszer változtatásait is ez a cég kommunikálta a lakosságnak.

A Sawyer Miller Group tulajdonosa, valamint Nyáry Krisztián, a Városháza jelenlegi kommunikációs igazgatója közötti – hosszú évek óta tartó – üzleti kapcsolat alapján felvetődik a gyanú, hogy a Városházán összekeverednek a közpénzek és a pártpénzek – jelentette ki tegnap Szőke László, a fővárosi MDF-frakció vezetője, aki levelet írt a főpolgármesternek, hogy adjon tájékoztatást az összefonódásokról.

– Az ügy a 4-es metró folyamatban lévő kommunikációs tenderével kapcsolatban vetődött fel. A 4-es metró kommunikációjára kiírt 300 millió forintos közbeszerzési pályázat nyertesét borítékolni lehet a cég és a főváros korábbi szerződései alapján – állította a frakcióvezető. Szőke László ismertetése szerint a társaság 1998 és 2000 között bruttó 108 millió forintért kapott másfél tucat megbízást a Városházától, a BKV Rt.-től, illetve a fővárossal kapcsolatban álló cégektől úgy, hogy csak egyszer indult és nyert közbeszerzési eljáráson. Szőke szerint az, hogy Nyáry Krisztián (1996 és 2000 között fővárosi sajtófőnök, 2002-ben Demszky kampányfőnöke) a hetekben ismét visszatért a hivatalhoz, csak erősíti a közpénzek kampánycélú felhasználásának gyanúját.

– Kommunikációs igazgatóként az önkormányzat munkájának ismertetése, illetve annak bemutatása a feladatom, hogy a főváros jól végzi a dolgát. Ez nem kampány – mondta a Magyar Nemzetnek Nyáry Krisztián. Hozzátette: a 4-es metró ügyében nem reklámra, hanem tájékoztatásra, többek között lakossági fórumokra, civil kapcsolattartásra szól a pályázat. A korábbi megbízásokról szóló híreknek a fele sem igaz – közölte Nyáry. Gulyás László, a BKV Rt. DBR Metro Projekt Igazgatóságának vezetője szerint minden törvényes.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.