Jóllehet még nem született döntés a 300 millió forintos PR-munka eredményéről a BKV, a DBR Metro Projekt Iroda és a Demszky Gábor-féle Városháza munkatársaiból álló tenderbizottságban, ám a Sawyernek 50 százalékos esélye van az építkezés ideje alatti tájékoztató munka elnyerésére, mivel rajta kívül csak egy cég van versenyben. Mint arról a Magyar Nemzet többször beszámolt, a Sawyer Millertől néhány hete visszatért Demszky Gábor főpolgármester csapatába Nyáry Krisztián.
A reklámcég tulajdonosa és elnöke pedig Bruck Gábor, aki szintén tanácsadója volt korábban az SZDSZ-es főpolgármesternek. A társaságot korábban és az utóbbi években is számos alkalommal bízták meg szabad demokrata vezetésű önkormányzatok, amelyeken belül is kitűnik a fővárosi önkormányzat, illetőleg a tulajdonában álló gazdasági társaságok. A Sawyer Miller ügyfele volt vagy jelenleg is az a Főpolgármesteri Hivatal, a Fővárosi Csatornázási Művek Rt., a Fővárosi Gázművek Rt., a Fővárosi Vízművek Rt., a BKV Rt., a DBR Metro Projekt Igazgatóság, a Magyar Bálint SZDSZ-es politikus által vezetett Oktatási Minisztérium vagy a szociálliberáis többségű veszprémi önkormányzat.
A Sawyer Miller nyerte el a 4-es metró előkészítésével, felszíni munkálataival kapcsolatos kommunikációs feladatokat, amelyeket egy időben pályáztatás nélkül hosszabbítottak meg. Szintén ez a cég kapott megbízást a metró honlapjának elkészítésére, a BKV Plusz logó kiötlésére, PR-jára, valamint több fővárosi út és hídfelújítással kapcsolatos tájékoztatás (szórólapok készítése, táblák elhelyezése) elvégzésére. A belvárosi parkolási rendszer változtatásait is ez a cég kommunikálta a lakosságnak.
A Sawyer Miller Group tulajdonosa, valamint Nyáry Krisztián, a Városháza jelenlegi kommunikációs igazgatója közötti – hosszú évek óta tartó – üzleti kapcsolat alapján felvetődik a gyanú, hogy a Városházán összekeverednek a közpénzek és a pártpénzek – jelentette ki tegnap Szőke László, a fővárosi MDF-frakció vezetője, aki levelet írt a főpolgármesternek, hogy adjon tájékoztatást az összefonódásokról.
– Az ügy a 4-es metró folyamatban lévő kommunikációs tenderével kapcsolatban vetődött fel. A 4-es metró kommunikációjára kiírt 300 millió forintos közbeszerzési pályázat nyertesét borítékolni lehet a cég és a főváros korábbi szerződései alapján – állította a frakcióvezető. Szőke László ismertetése szerint a társaság 1998 és 2000 között bruttó 108 millió forintért kapott másfél tucat megbízást a Városházától, a BKV Rt.-től, illetve a fővárossal kapcsolatban álló cégektől úgy, hogy csak egyszer indult és nyert közbeszerzési eljáráson. Szőke szerint az, hogy Nyáry Krisztián (1996 és 2000 között fővárosi sajtófőnök, 2002-ben Demszky kampányfőnöke) a hetekben ismét visszatért a hivatalhoz, csak erősíti a közpénzek kampánycélú felhasználásának gyanúját.
– Kommunikációs igazgatóként az önkormányzat munkájának ismertetése, illetve annak bemutatása a feladatom, hogy a főváros jól végzi a dolgát. Ez nem kampány – mondta a Magyar Nemzetnek Nyáry Krisztián. Hozzátette: a 4-es metró ügyében nem reklámra, hanem tájékoztatásra, többek között lakossági fórumokra, civil kapcsolattartásra szól a pályázat. A korábbi megbízásokról szóló híreknek a fele sem igaz – közölte Nyáry. Gulyás László, a BKV Rt. DBR Metro Projekt Igazgatóságának vezetője szerint minden törvényes.
Szentkirályi Alexandra: A városházi szappanopera újabb felvonásához érkezett