Ezzel valójában hamis adatokat is közölt – mondta a Bombardier képviselője, ám cége számára ez csak akkor vált ismertté, amikor jogorvoslati kérelmet nyújtott be a KDB-hez, s ennek során lehetősége volt arra, hogy betekintsen a Stadler dokumentumaiba. A jogszabályok szerint a Bombardier a MÁV-pályázat előminősítési szakaszát követő 90 napig élhetett volna kifogással, erre azonban ez esetben nem volt módja, hisz csak a 90 napot követően tudott hozzáférni az említett dokumentumhoz.
A Bombardier képviselője hangsúlyozta, hogy számukra csak a közelmúltban vált ismertté a fenti körülmény, ám a MÁV Rt-nek az egész eljárás során vizsgálnia kellett, hogy a pályázók ajánlata megfelel-e a kiírásnak. A Stadler az adatközléssel kapcsolatos kifogásokra úgy reagált, hogy a svájci törvények szerint a Stadler Bussnang nem egy nyilvános adatközlésre kötelezhető társaság, bár van saját mérlegadata, de ez csak a hitelezői számára hozzáférhető, ezért adták be a Stadler-csoport pénzügyi adatait.
A Bombardier a pályázat során azért sem élt a fenti gyanúval, mert egyebek között azt sem tudhatta, hogy a Stadlernek nincs a megbízás értékének 10 százalékát meghaladó alvállalkozója. Ez is csak az iratok megismerése során derült ki számukra. (Abban az esetben ugyanis, ha a Stadler által bevont Ganz Transelektro ilyen lett volna, összevonhatóak lettek volna mérlegadataik, így a két cég már minden bizonnyal könnyűszerrel teljesítette volna a bevételi küszöböt, amelyet a Stadler Bussnang önmagában nem.)
A tegnapi tárgyaláson egyébként a MÁV és a Stadler képviselői azt kezdeményezték, hogy a Bombardier pénzügyi ajánlati alkalmatlanságra vonatkozó kifogását utasítsa el a KDB, mivel az az említett 90 napos határidő lejárta után érkezett be. A Bombardier ugyanakkor felhívta a bizottság figyelmét arra, hogy – a határidő lejárta után – jelenleg ők is kezdeményezhetik a cég által felvetett probléma vizsgálatát.
A Bombardier azt is kifogásolta beadványában, hogy a Stadler által szállított vonatok nem olyan járműcsaládból származnak, mint amelyet a svájci cég pályázatában referenciaként megjelölt. Vagyis „a Flirt és a referenciaként meghatározott GTW körülbelül annyira emlékeztet egymásra, mint a traktor vontatta pótkocsi és a nyergesvontató” – fogalmazott a Bombardier képviselője.
Ezt a MÁV Rt-nek észre kellett volna vennie. A Stadler ugyanakkor kitartott amellett, hogy vannak ugyan apró eltérések a két jármű között, azonban alapjaikban megegyeznek, amit egyebek mellett azzal is alátámasztottak, hogy a húsz hónap alatt – ennyi idő telt el a Flirtek tervezésétől a szállításig – nem lehetett volna előállni egy teljesen új vonattal.
A Bombardier ugyancsak problémásnak találta, hogy a svájci cég kirívóan alacsony árat kért a járművek karbantartásáért. A Bombardier és a Stadler ezen árai között ugyanis 34 százalékos a különbség, ami irreális, s ezt a MÁV Rt.nek ki kellett volna vizsgálnia – állítja a Bombardier.
A Stadler modern járművei teszik lehetővé az említett alacsony karbantartási költségeket – állítja a svájci cég. A jogszabályok szerint a KDB május 2-ig hozza meg döntését.
Forrás: Napi Gazdaság
Tarolt a Fidesz Nagykőrösön, lebőgött a baloldal















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!