A MÁV döntésének megsemmisítését kérte a a Bombardier

A Bombardier szerint a MÁV által elővárosi járművek beszerzésére kiírt pályázat győzteseként kihirdetett Stadler ajánlata pénzügyi és műszaki szempontból is alkalmatlan volt, ezért a társaság azt kérte a Közbeszerzési Döntőbizottságtól (KDB) a tegnapi ölésen, hogy semmisítse meg a vasúttársaság döntését. Pénzügyi szempontból azért nem volt megfelelő a Stadler „beadványa”, mert nem a szállító Stadler Bussnang AG mérlegadatait, hanem anyacége pénzügyi eredményeit csatolta a pályázathoz – véli a Bombardier. A jogszabályok szerint a KDB május 2-ig hozza meg döntését – olvsható a Napi Gazdaságban.

MNO
2005. 04. 20. 8:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezzel valójában hamis adatokat is közölt – mondta a Bombardier képviselője, ám cége számára ez csak akkor vált ismertté, amikor jogorvoslati kérelmet nyújtott be a KDB-hez, s ennek során lehetősége volt arra, hogy betekintsen a Stadler dokumentumaiba. A jogszabályok szerint a Bombardier a MÁV-pályázat előminősítési szakaszát követő 90 napig élhetett volna kifogással, erre azonban ez esetben nem volt módja, hisz csak a 90 napot követően tudott hozzáférni az említett dokumentumhoz.

A Bombardier képviselője hangsúlyozta, hogy számukra csak a közelmúltban vált ismertté a fenti körülmény, ám a MÁV Rt-nek az egész eljárás során vizsgálnia kellett, hogy a pályázók ajánlata megfelel-e a kiírásnak. A Stadler az adatközléssel kapcsolatos kifogásokra úgy reagált, hogy a svájci törvények szerint a Stadler Bussnang nem egy nyilvános adatközlésre kötelezhető társaság, bár van saját mérlegadata, de ez csak a hitelezői számára hozzáférhető, ezért adták be a Stadler-csoport pénzügyi adatait.

A Bombardier a pályázat során azért sem élt a fenti gyanúval, mert egyebek között azt sem tudhatta, hogy a Stadlernek nincs a megbízás értékének 10 százalékát meghaladó alvállalkozója. Ez is csak az iratok megismerése során derült ki számukra. (Abban az esetben ugyanis, ha a Stadler által bevont Ganz Transelektro ilyen lett volna, összevonhatóak lettek volna mérlegadataik, így a két cég már minden bizonnyal könnyűszerrel teljesítette volna a bevételi küszöböt, amelyet a Stadler Bussnang önmagában nem.)

A tegnapi tárgyaláson egyébként a MÁV és a Stadler képviselői azt kezdeményezték, hogy a Bombardier pénzügyi ajánlati alkalmatlanságra vonatkozó kifogását utasítsa el a KDB, mivel az az említett 90 napos határidő lejárta után érkezett be. A Bombardier ugyanakkor felhívta a bizottság figyelmét arra, hogy – a határidő lejárta után – jelenleg ők is kezdeményezhetik a cég által felvetett probléma vizsgálatát.

A Bombardier azt is kifogásolta beadványában, hogy a Stadler által szállított vonatok nem olyan járműcsaládból származnak, mint amelyet a svájci cég pályázatában referenciaként megjelölt. Vagyis „a Flirt és a referenciaként meghatározott GTW körülbelül annyira emlékeztet egymásra, mint a traktor vontatta pótkocsi és a nyergesvontató” – fogalmazott a Bombardier képviselője.

Ezt a MÁV Rt-nek észre kellett volna vennie. A Stadler ugyanakkor kitartott amellett, hogy vannak ugyan apró eltérések a két jármű között, azonban alapjaikban megegyeznek, amit egyebek mellett azzal is alátámasztottak, hogy a húsz hónap alatt – ennyi idő telt el a Flirtek tervezésétől a szállításig – nem lehetett volna előállni egy teljesen új vonattal.

A Bombardier ugyancsak problémásnak találta, hogy a svájci cég kirívóan alacsony árat kért a járművek karbantartásáért. A Bombardier és a Stadler ezen árai között ugyanis 34 százalékos a különbség, ami irreális, s ezt a MÁV Rt.nek ki kellett volna vizsgálnia – állítja a Bombardier.

A Stadler modern járművei teszik lehetővé az említett alacsony karbantartási költségeket – állítja a svájci cég. A jogszabályok szerint a KDB május 2-ig hozza meg döntését.

Forrás: Napi Gazdaság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.