A Tesco a napokban jelentette be, hogy háromszáz – elsősorban saját márkás – termékének árát csökkenti összesen 67 millió font mértékben. Válaszként az Asda, a Tesco legnagyobb angliai riválisa 100 millió font összértékű akciót jelentett be, amely a narancslétől a pólókig számtalan terméket érint majd. A cél, hogy a 29 százalékos piaci részesedéssel, és ezzel piacvezető pozícióval bíró Tesco megkérdőjelezze az Asda azon állítását, miszerint ő az Egyesült Királyság legolcsóbb élelmiszer-kiskereskedelmi hálózata.
A csatározás hátterében a romló kiskereskedelmi eladási statisztikák állnak, amelynek következményeként szinte törvényszerű az élesebbé váló árverseny. Az akciók hatásai azonban nehezen megjósolhatóak – bár a közelmúltban szintén nagy leárazásokkal operáló Sainsbury's-nak saját állítása szerint javultak az értékesítési eredményei az akciókat követően.
mfor.hu

Óriási változás jön a gyógyszertárakban