Árversenyben a Tesco

Újabb árverseny robbant ki a szupermarketek között az Egyesült Királyságban: a Tesco és az Asda egyre komolyabb akciókkal kénytelen egymás ára alá kínálni, hogy a vásárlókat az üzletekbe vonzza- írja a BBC.com.

MNO
2005. 04. 05. 10:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Tesco a napokban jelentette be, hogy háromszáz – elsősorban saját márkás – termékének árát csökkenti összesen 67 millió font mértékben. Válaszként az Asda, a Tesco legnagyobb angliai riválisa 100 millió font összértékű akciót jelentett be, amely a narancslétől a pólókig számtalan terméket érint majd. A cél, hogy a 29 százalékos piaci részesedéssel, és ezzel piacvezető pozícióval bíró Tesco megkérdőjelezze az Asda azon állítását, miszerint ő az Egyesült Királyság legolcsóbb élelmiszer-kiskereskedelmi hálózata.

A csatározás hátterében a romló kiskereskedelmi eladási statisztikák állnak, amelynek következményeként szinte törvényszerű az élesebbé váló árverseny. Az akciók hatásai azonban nehezen megjósolhatóak – bár a közelmúltban szintén nagy leárazásokkal operáló Sainsbury's-nak saját állítása szerint javultak az értékesítési eredményei az akciókat követően.

mfor.hu

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.