Április 5-i hatállyal megszüntette Ökrös András pénzügyi vezérigazgató-helyettes munkaviszonyát a MÁV. Ez derül ki a cég Hírmondó című belső hírlevél április 11-i számából. Ökrös március 23-án nyilatkozott az Indexnek, bírálva a vasúttársaság 30 (opcionálisan 60) elővárosi motorvonatra kiírt tenderének kiértékelési folyamatát. A vezérigazgató-helyettest már másnap felfüggesztették beosztásából, egyúttal vizsgálatot kezdtek ellene.
Ökrös hiába kérte a MÁV vezetését, hogy a vasúttársaság beruházási részlege által elkészített eredmény pénzügyi számításait átszámolhassák a MÁV pénzügyesei is. A vezérigazgató-helyettes szerint a versenyzők pénzügyi ajánlatait jelenérték-számítással kellett volna összehasonlítani, nem pedig azzal a módszerrel, ahogy történt.
A szoros versenyben második helyezést elért kanadai-német Bombardier szintén kifogásolta a jelenérték-számítás hiányát, amikor megtámadta a MÁV döntését a Közbeszerzési Döntőbizottságon, amely április 19-én tárgyalja az ügyet.
Ökrösnek szerint egyszerűen töviről hegyire át kellett volna számolni minden adatot, amit a bírálók figyelembe vettek. Egy százmilliárd forintos nagyságrendű közpénzköltésnél ugyanis megengedhetetlen, hogy bármilyen hiba csússzon a kalkulációba. Ráadásul egy igen bonyolult, súlyozott pontozási rendszerről van szó, amely szerint a maximálisan szerezhető ezer ponthoz képest minimális, kevesebb mint hétpontos különbséggel hozták ki győztesnek a svájci Stadlert.
Ökrös feladatainak ellátásával Budainé Ferenczy Zsuzsannát bízták meg, aki emellett változatlanul ellátja a Központi Kontrolling főosztály vezetését is. A MÁV vezérigazgatója korábban, március 21-i hatállyal Kozák Tamást nevezte ki a vasúttársaság stratégiai vezérigazgató-helyettesének.
Forrás: Index
Kihúzták az ötös lottót