Ha a Mol a piaccal szemben menne és levinné az üzemanyag-árakat, akkor 100 százalékos részesedést szerezne a magyar piacon a mostani 70-75 százalék helyett és megszűnne a verseny – nyilatkozta a társaság elnök-vezérigazgatója. Mosonyi György hozzátette: a Mol legfeljebb annyit tehet, hogy a kereslet-kínálatot figyelembe véve nem emel túl gyorsan.
A nettó benzinár adót felülmúló mértékű, 1998 óta 108 százalékos emelkedésének okát firtató kérdésre Mosonyi elmondta: a nettó ár a kereslet-kínálat alapján alakul ki. Ha a Mol túl olcsón adná a benzint, a konkurensei a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordulnának. Ha viszont túlárazná és extraprofitot érne el rajta, akkor a piaci részesedése visszaesne – tette hozzá a cégvezető. Mosonyi aláhúzta: csak azt emlegetik, hogy a társaság rekordnyereséget ért el, azt viszont senki nem kérdezi meg, mennyit invesztáltak, pedig csak idehaza 140 milliárd forint technológiai beruházást hajtottak végre.
(napi.hu)

Orbán Viktor: Európának sosem lesz érdeke, hogy egy Oroszországgal szembeni háborúban vegyen részt