Nagyberuházásokra különít el a kormány

19 környezetvédelmi és 6 közlekedési projekt 2007-es indításáról döntött a kabinet, 12,5 milliárd forintot elkülönítve ezek elindítására. Baráth Etele EU-ügyi miniszter közölte: a 25 projekt kiválasztása a szaktárcák által a tavaly decemberben benyújtott 186 beruházási tervet összesítő listáról történt, szakmai zsűri javaslata alapján.

MNO
2005. 04. 25. 6:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormány fejlesztéspolitikai kabinetje kiválasztotta a 2007–2013-as időszakban uniós forrásból megvalósítandó első nagyberuházásokat: 2007 elején 19 környezetvédelmi és 6 közlekedési projekt műszaki kivitelezése indul meg, amelyek azonnal megkezdődő előkészítésére egyúttal 12,5 milliárd forintot el is különített a kormány – írja a Világgazdaság, hozzátéve: egy hónapon belül döntenek a gazdasági tárcánál további közlekedési beruházások előkészítéséről, amelyekre újabb 2,5 milliárdot különítettek el. Ezekkel együtt a nagyprojektek előkészítésére fordítandó összeg 7,5-7,5 milliárdos arányban oszlik majd meg a közlekedési és a környezetvédelmi beruházások között.

2007-ben indul az ivóvízminőség javítását szolgáló projekt a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Alföldön (II. ütem), szennyvíztisztítás és csatornázás Nyíregyházán és térségében, Békéscsabán, Székesfehérvárott és környéké, illetve a Tápió menti térségben, megkezdődik a Szamos-Kraszna közi, a nagykunysági és a hanyi-tiszasülyi árvízszintcsökkentő tározók beruházása, a Tisza-hullámtér projekt, a dunai töltések és mellékágak megerősítése, a Kis-Balaton vízvédelmi rendszer, illetőleg a Ráckevei-Duna-ággal és a Homokhátsággal kapcsolatos vízgazdéálkodási munkálatok. A Hulladékgazdálkodás terén a Mecsek-Dráva, a Győr-Mosonmagyaróvár-Sopron, illetőleg a Közép-Duna vidékén indulnak el nagyberuházások. A vasútrekonstrukció a Budapest-Székesfehérvár-Boba, valamint a Szolnok-Debrecen-Níregyháza-Záhony vonalat érinti. 2007-ben indul az M3-as Nyíregyháza-Vásárosnamény, az M4-es Monor-Pilis, az M9-M86-os Csornát elkerülő szakaszának, illetve budapest elővárosi vasúthálózatának fejlesztése is.

A nagyprojektek listáját ismertető Baráth Etele EU-ügyi miniszter közölte, hogy a 25 projekt kiválasztása a szaktárcák által a tavaly decemberben benyújtott 186 beruházási tervet összesítő listáról történt, szakmai zsűri javaslata alapján.

A fejlesztéspolitikai kabinet további 2 milliárd forintot különített el budapesti közlekedési, tömegközlekedési és környezetvédelmi nagyberuházások előkészítésére – hogy pontosan melyekre, az még csak ezután derül ki a főpolgármester és az EU-ügyek minisztere közötti egyeztetések során. További 10 milliárd forintot költ el a kormány a 2007-ben induló második Nemzeti fejlesztési terv kulcsjelentőségű (de nem feltétlenül az időszak legelején indítandó) ágazati és területi programjainak előkészítésére. A mindezekkel együtt összesen tehát 27 milliárd forintba kerülő előkészítést a 2005–2006-os költségvetés állja.

(Világgazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.