Több száz fő repülhet a Malévtól

Elképzelhető, hogy a kínai Hainan légitársaság (HNA) használja majd tovább a Malév két, hosszú távú járatként használt Boeing 767-es repülőgépét. Ebben az esetben novembertől megszűnhet a közvetlen New York-i és a torontói Malév-járat. A Boeing 767-esek üzemeltetése a korábbi esztendőkben körülbelül évi kétmilliárd forintos veszteséget okozott a nemzeti légitársaságnak.

MNO
2005. 04. 11. 7:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elképzelhető, hogy a téli menetrend bevezetése után a kínai Hainan légitársaság (HNA) használja majd tovább a Malév két, hosszú távú járatként használt Boeing 767-es repülőgépét. Ebben az esetben novembertől megszűnhet a közvetlen New York-i és a torontói Malév-járat, a magyar utasok pedig átszállással juthatnának csak el a tengerentúlra.

A Magyar Hírlap értesülése szerint Ferihegyen kívül Sármellékről is repülnek majd Malév-gépek, sőt a tervek szerint hamarosan külföldi nagyvárosok között is lesznek járataik. Hogy pontosan mely külföldi városok között repülhetne a magyar légitársaság, arról egyelőre nem kívántak nyilatkozni a cég vezetői.

A Malév és a Hainan közötti megállapodás részletei egyelőre tisztázásra várnak, de Gönci János, a Malév vezérigazgatója múlt heti pekingi tárgyalásain már szóba került, hogy a HNA magyar személyzettel együtt bérelné a repülőket, amelyek Budapest és Peking között szállítanák az utasokat. A pekingi járatot jelenleg a Hainan saját flottájával üzemelteti, de kapacitáshiány miatt mindössze egy, kizárólag turistaosztállyal rendelkező repülőgéppel.

A Malév Boeingjein azonban üzleti osztály is található, ráadásul a heti járatszámot a mostani háromról így akár hat-hétre is növelni lehetne, ha a jelenlegi egy helyett két gép ingázna a kínai és a magyar főváros között. A tervezett megállapodás a Malév számára pénzügyileg is előnyös lenne, mivel a Boeing 767-esek üzemeltetése a korábbi esztendőkben körülbelül évi kétmilliárd forintos veszteséget okozott a nemzeti légitársaságnak.

Közben a légitársaság több száz fős létszámcsökkentést hajt végre. Ezt részben pilóták kölcsönzésével és úgy oldanák meg, hogy néhány üzletágat kiszerveznek. Az üzemanyag-kereskedelem eladását már előkészítették, a földi kiszolgálást pedig kiszervezik. E kettőből akár tízmilliárd forintnyi bevétel keletkezhet – ebből finanszírozható a Malév ez évre tervezett félmilliárdos vesztesége is.

A Hainan egy évvel ezelőtt még a magyar cég megvásárlását tervezte, azonban később visszalépett, mivel a „kínai Malév” épp egyik legértékesebb tőkéjét, európai repülési jogait veszítette volna el. Ugyanakkor a munkaerőhiánnyal küzdő HNA magyar pilótákat alkalmaz, de a jövőben akár a Hainan felső vezetői között is szívesen fogadnának tapasztalt malévosokat.






Forrás: Népszabadság, Magyar Hírlap, HavariaPress

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.