Elképzelhető, hogy a téli menetrend bevezetése után a kínai Hainan légitársaság (HNA) használja majd tovább a Malév két, hosszú távú járatként használt Boeing 767-es repülőgépét. Ebben az esetben novembertől megszűnhet a közvetlen New York-i és a torontói Malév-járat, a magyar utasok pedig átszállással juthatnának csak el a tengerentúlra.
A Magyar Hírlap értesülése szerint Ferihegyen kívül Sármellékről is repülnek majd Malév-gépek, sőt a tervek szerint hamarosan külföldi nagyvárosok között is lesznek járataik. Hogy pontosan mely külföldi városok között repülhetne a magyar légitársaság, arról egyelőre nem kívántak nyilatkozni a cég vezetői.
A Malév és a Hainan közötti megállapodás részletei egyelőre tisztázásra várnak, de Gönci János, a Malév vezérigazgatója múlt heti pekingi tárgyalásain már szóba került, hogy a HNA magyar személyzettel együtt bérelné a repülőket, amelyek Budapest és Peking között szállítanák az utasokat. A pekingi járatot jelenleg a Hainan saját flottájával üzemelteti, de kapacitáshiány miatt mindössze egy, kizárólag turistaosztállyal rendelkező repülőgéppel.
A Malév Boeingjein azonban üzleti osztály is található, ráadásul a heti járatszámot a mostani háromról így akár hat-hétre is növelni lehetne, ha a jelenlegi egy helyett két gép ingázna a kínai és a magyar főváros között. A tervezett megállapodás a Malév számára pénzügyileg is előnyös lenne, mivel a Boeing 767-esek üzemeltetése a korábbi esztendőkben körülbelül évi kétmilliárd forintos veszteséget okozott a nemzeti légitársaságnak.
Közben a légitársaság több száz fős létszámcsökkentést hajt végre. Ezt részben pilóták kölcsönzésével és úgy oldanák meg, hogy néhány üzletágat kiszerveznek. Az üzemanyag-kereskedelem eladását már előkészítették, a földi kiszolgálást pedig kiszervezik. E kettőből akár tízmilliárd forintnyi bevétel keletkezhet – ebből finanszírozható a Malév ez évre tervezett félmilliárdos vesztesége is.
A Hainan egy évvel ezelőtt még a magyar cég megvásárlását tervezte, azonban később visszalépett, mivel a „kínai Malév” épp egyik legértékesebb tőkéjét, európai repülési jogait veszítette volna el. Ugyanakkor a munkaerőhiánnyal küzdő HNA magyar pilótákat alkalmaz, de a jövőben akár a Hainan felső vezetői között is szívesen fogadnának tapasztalt malévosokat.
Forrás: Népszabadság, Magyar Hírlap, HavariaPress















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!