Tovább romlottak az üzleti és a fogyasztói várakozások

MNO
2005. 04. 11. 6:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Márciusban tovább romlottak az üzleti és a fogyasztói várakozások; sőt, az előbbiek pesszimistábbak voltak, mint tavaly bármikor. (A vállalkozások körében tavaly ősztől kezdve egyre erősödik a pesszimizmus.)

A GKI Gazdaságkutató Rt. (www.gki.hu) által az Európai Unió támogatásával készített felmérés szerint a fogyasztók saját pénzügyi helyzetüket márciusban lényegesen jobbnak látták, mint februárban, de a következő 12 hónapban jelentős romlásra számítanak. Az ország gazdasági helyzetét szintén kedvezőtlenebbnek ítélték, mint az előző hónapban – a következő egy évben e területen is lényeges romlást várnak. Inflációs várakozásaik a februárihoz képest lényegében nem változtak, a következő 12 hónapban az áremelkedés ütemének enyhe csökkenésére számítanak. A munkanélküliségre vonatkozó várakozásaik viszont számottevően emelkedtek. A lakosság vásárlási kedve rosszabb, mint az előző hónapban, s a következő 12 hónapra vonatkozó várakozások sem utalnak érezhető változásra e területen. A megtakarításra kedvező alkalmat látók aránya csökkent.

A GKI-Wallis konjunktúra-index a februári -17,8-es értékről márciusra -19,6-re esett. Az üzleti bizalmi index egy hónap alatt –16,1-ről –17,4-re csökkent, míg a fogyasztói –22,5-ről –26-ra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.