A MÁV 2006-ig évente 30-40 vasúti átjárót korszerűsít. Idén 37 helyre kerül új sorompó – jelentette ki a társaság vasútbiztonsági igazgatója, Bencsik László a siófoki busztragédia második évfordulóján tartott koszorúzáson. – A 33 halottat követelő siófoki tragédia óta 140-nel több félsorompó működik, de az áldozatok száma mégsem csökkent, hanem nőtt – idézte a MÁV illetékesét a Magyar Rádió. (A minapi kormányszóvivői tájékoztatón elhangzott: a siófoki tragédia után a kormány 2003-ban programot indított azért, hogy a balesetveszélyesség csökkenjen: a déli parton csapórúd nélküli fénysorompó már nem üzemel.)
Emlékezetes: 2003. május 8-án a fénysorompó tilos jelzése ellenére ráhajtott a sínekre Siófok külterületén egy német turistabusz. A Budapest felől érkező gyorsvonat már nem tudott fékezni, a végzetes ütközés következtében harminchárman vesztették életüket az átjáróban. Németországban gyásznapot rendeltek el, Siófokon pedig gyászmisével emlékeztek meg az áldozatokról. Az utasok többségében nyugdíjasok voltak, akik egy rejtvényújság nyerteseiként jutottak hozzá a májusi nyaraláshoz.
Putyin: Európa Oroszország összeomlására játszott















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!