Nem sok készült el eddig a 4-es metróból, a beruházásra szánt milliárdokból csak felesleges aluljárót, sehova nem vezető lépcsőt, csapvizet köpő ásványvízkutat építettek – írja a Reggel. A 4-es metró Bocskai úti megállójánál például az aluljáró egyik kijárata a Bocskai út kellős közepére vezet ki, egy járdaszigetre, ahonnan zebrán lehet elérni az út jobb és bal oldalán a járdát. A középre épített kijárat elvágja a 4-es villamos bővítésének lehetőségét is a Kosztolányi Dezső tér felé. A Móricz Zsigmond körtéren pedig a 6-os villamos megállójából nem lehet eljutni a többi villamos és busz megállójához az új aluljáróban. Az aluljárót nem lehet babakocsival és tolószékkel használni, mert nem építettek rámpát a lépcső mellé.
A Gellért téri forráskút, amelyből gyógyvíz helyett csapvíz folyik, sok helyet foglal a téren, így a 47-es, 49-es villamos az éles kanyarban csak csikorogva tud befordulni.
A 4-es metró építését irányító DBR Metró Projektigazgatóság szerint ugyanakkor nincs baj. Pandula József főmérnök megfelelőnek tartja a Bocskai úti aluljárót. Szerinte a metróból a 4-es és a 47-es, 49-es, 18-as villamos megállójához igyekszik majd a legtöbb utas. Ide közvetlenül vezetnek a lépcsők. Pandula elismeri, hogy a Bocskai út két oldalára valóban csak az úttest közepéről lehet átjutni, de szerinte erre nagyon kicsi lesz a forgalom.
A teljes metróvonal építési munkálataiba a szocialista–szabad demokrata városvezetés úgy vágott bele, hogy annak törvényi feltételeit a Gyurcsány-kormány nem teremtette meg, ezért a 4-es metrót a jelenlegi formájában az Európai Beruházási Bank sem finanszírozza – mutatott rá Kupper András, a Fidesz fővárosi frakciójának vezetője. Hangsúlyozta: tegnap a parlamentben a finanszírozást illető ellenzéki interpellációra Veress János pénzügyminiszter nem adott választ.
Ekkora igyekezet a metróberuházás ürügyén legutóbb az uniós választások kampányában 2002-ben volt – fogalmazott Kupper András, hozzátéve: a köztes idő munkatempóját jelzi, hogy a 2002-es kormányváltás óta több mint egy évnek kellett eltelnie, hogy elfogadják a metrótörvényt. Újabb fél év kellett ahhoz, hogy a kormány megkösse a szerződést a fővárossal, ám még ekkor sem volt a 4-es metrónak jogerős építési engedélye. Majd egy újabb év telt el, míg a 4-es metró megállói számának 14-re bővítését az EP-kampányban Demszky Gábor bejelentette – mutatott rá a politikus.
Demszky Gábor főpolgármester tegnap közölte: a kormánynak sürgősen be kell terjesztenie a 4-es metróról szóló törvény módosítását, amit, ha június végéig elfogad a parlament, s biztosítja a forrásokat, akkor egy ütemben épülhet meg a metró két szakasza, s mintegy 15 százalékkal olcsóbb lehet a 300 milliárd forintos beruházás.

Magyar Péter visszalépése után közleményt adott ki a Női Sikernap szervezője