Esélytelen adócsökkentés, folytatódó gázolajvita

Egyre reménytelenebbnek látszik, hogy az ágazat versenyképességéért küzdő fuvarozó vállalkozások elérhetik egyik leghangsúlyosabb céljukat, nevezetesen a gázolaj jövedéki adójának csökkentését. A gazdasági tárca munkaanyaga adóügyben háromféle elképzelést is megfogalmaz, de ezek egyike sem látszik könnyen kivitelezhetőnek.

Magyar Nemzet
2005. 05. 24. 0:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az első verzió szerint a kormány Brüsszelben azt kezdeményezné, hogy speciálisan a fuvarozók számára csökkentsék le a gázolaj adószintjét. Ezzel kapcsolatban versenysemlegességi aggályok hangoztatása mellett több szakértő is úgy nyilatkozott a lapnak, hogy az Európai Bizottságon egy ilyen javaslat aligha mehet át.

Korábban hasonló véleményt fogalmazott meg a Népszabadságnak nyilatkozva Kovács László, az Európai Unió vám- és adóügyi biztosa is.

A második forgatókönyv, nevezetesen, hogy a fuvarozók a mezőgazdasági termelőkhöz hasonlóan visszaigényelhessék a gázolaj jövedéki adóját, a szakértők szerint már reálisabbnak tűnik, azonban nem biztos, hogy segít a külföldi konkurenciától szorongatott magyar vállalkozókon, egy ilyen kedvezménycsomagból ugyanis az EU szabályai szerint nem lehet kihagyni a többi uniós tagország fuvarozóit. Ezeknél sokkal egyértelműbb és egyszerűbben keresztülvihető megoldás lenne, ha a kormány mindenki számára lecsökkentené az üzemanyagokat terhelő jövedéki adó mértékét az EU által elvárt minimálszintre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.