Az első verzió szerint a kormány Brüsszelben azt kezdeményezné, hogy speciálisan a fuvarozók számára csökkentsék le a gázolaj adószintjét. Ezzel kapcsolatban versenysemlegességi aggályok hangoztatása mellett több szakértő is úgy nyilatkozott a lapnak, hogy az Európai Bizottságon egy ilyen javaslat aligha mehet át.
Korábban hasonló véleményt fogalmazott meg a Népszabadságnak nyilatkozva Kovács László, az Európai Unió vám- és adóügyi biztosa is.
A második forgatókönyv, nevezetesen, hogy a fuvarozók a mezőgazdasági termelőkhöz hasonlóan visszaigényelhessék a gázolaj jövedéki adóját, a szakértők szerint már reálisabbnak tűnik, azonban nem biztos, hogy segít a külföldi konkurenciától szorongatott magyar vállalkozókon, egy ilyen kedvezménycsomagból ugyanis az EU szabályai szerint nem lehet kihagyni a többi uniós tagország fuvarozóit. Ezeknél sokkal egyértelműbb és egyszerűbben keresztülvihető megoldás lenne, ha a kormány mindenki számára lecsökkentené az üzemanyagokat terhelő jövedéki adó mértékét az EU által elvárt minimálszintre.

Gyárfás Tamás: Ez nem egy játékfilm, nem egy regény, ez az életem. Ennyi volt