A GfK Csoport munkatársai Európa-szerte összesen 12 594 tizenöt évesnél idősebb ember, Magyarországon 1000 válaszadó részvételével végezte el reprezentatív felmérését, mely azokra a kérdésekre keresi a választ, hogy mennyire fontos számunkra a karrier, szeretünk-e vásárolni, hol szeretünk enni, s mivel töltjük legszívesebben a szabadidőnket? A kutatás abban az értelemben páratlannak tekinthető, hogy ez az első alkalom, amikor a GfK Csoport a nyugat-európai országok mellett az új uniós országokat és más kelet-európai államokat is bevont a vizsgálatba.
A felmérés eredményéből kiderül, a magyarok sokkal nagyobb arányban hagyománytisztelők, mint akár Kelet-, akár Nyugat-Európában. A magyarok számára fontos a család; mindenekelőtt azonban a biztonságra törekednek, míg a nyugat-európaiak többsége inkább a jelenben szeretné jól érezni magát.
Míg a nyugat-európaiak 88 százaléka törekszik az önmegvalósításra, a magyarok a bezárkózásra és a beolvadásra hajlamosak. A szabadidő fontossága azonban megfordul: a magyarok a karriert helyezik előtérbe a nyugat-európai országokkal szemben. Ami a hazai fogyasztási szokásokat illeti: elsősorban a szükséges és időtálló dolgokat vásároljuk.
A magyarok szeretnek otthon főzni és enni; az éttermi étkezést felesleges költekezésnek tartjuk: a megkérdezettek 45 százaléka soha nem jár étterembe, s a válaszadók 80 százaléka felesleges költekezésnek tartja a vendéglői étkezést. Továbbra is szempont az élelmiszerek ára, pontosabban azok olcsósága.
(gfk.hu, hirado.hu)

Soha ennyien nem érettségiztek még a börtönből